دانشیار دانشگاه شهید صدوقی یزد گفت:تعرفه خدمات پزشکی در کشور واقعی نبوده و عدالت در سلامت برقرار نشده است.

واقعی نبودن تعرفه ها از مهمترین مشکلات نظام سلامت است

سلامت نیوز:دانشیار دانشگاه شهید صدوقی یزد گفت:تعرفه خدمات پزشکی در کشور واقعی نبوده و عدالت در سلامت برقرار نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر سعید کارگر دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  با بیان این که صنعت بیمه از حوزه بهداشت و درمان عقب تر است، اظهار داشت:  تزریق بودجه لازم از جمله مواردی است که باید در صنعت بیمه اعمال شود.

وی با اشاره به این که تجمیع بیمه ها چاره مشکلات نیست، افزود : همواره باید رقابت بین بیمه ها وجود داشته باشد و وجود بیمه های تکمیلی خود عدم عدالت در سلامت را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با تزریق بودجه به بیمه ها و هزینه کرد به موقع آنها می توان خیلی از مشکلات را مرتفع کرد اما مشروط بر آن که منابع در جایی که لازم است ، هزینه شود.

این متخصص جراحی عمومی واقعی نبودن تعرفه ها را یکی دیگر از مشکلات نظام سلامت عنوان کرد و بیان داشت : تعرفه خدمات پزشکی در کشور واقعی نبوده و عدالت در سلامت برقرار نشده است و همواره تعرفه پزشکان در کلانشهرها با شهرستان ها متفاوت بوده و فاصله زیادی داشته است .

وی با بیان این که نظام سلامت در مقایسه با سال های قبل از انقلاب رشد نسبتا خوبی داشته است، خاطرنشان کرد :  حوزه بهداشت و درمان کشور می تواند بهتر از این باشد و یکی از معضلات موجود عدم فراهم کردن زیرساختها برای اجرای قوانین و  مصوبات است که ناشی از مدیریت نادرست است.

کارگر یادآور شد : یکی از مصوباتی که هنوز به درستی در نظام سلامت اجرا نشده، طرح پزشک خانواده است که بودجه و زیرساختهای لازم برای انجام و تداوم آن در دوران وزارت هیچ کدام از وزیران بهداشت در نظر گرفته نشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha