بر اساس مطالعات جدید، پژوهشگران به روشی جدید برای طبقه‌بندی سرطان پستان دست‌یافتند که به یک درمان بهتر و دقیق‌تر منجر می‌شود.

در پژوهشی كه توسط سین‌فوركا و گرادیشار در دانشگاه شمال غربی شیكاگو انجام شد و در مجله‌ علمی سرطان برای پزشكان در اكتبر 2009 به چاپ رسید پژوهشگران به روشی مولكولی جهت طبقه‌بندی سرطان پستان دست یافتند.

در این بررسی آمده است: روش‌های قبلی طبقه‌بندی سرطان بر اساس توضیحات پاتولوژیست‌ها از نمونه‌های بافتی خالص در بیوپسی و اندازه تومور، ‌وجود یا عدم وجود غده لنفاوی درگیر، ‌وجود گیرنده‌های استروژن و غددی در رسپور نوع II برای فاكتور رشد پوستی انسانی (HER2)‌ انجام می‌گرفت.

بر اساس تجمیع این یافته‌ها میزان غدد، مقاومت و احتمال بهبودی یا نیاز به انجام شیمی‌ درمانی كمكی و غیره تعیین می‌شد و برنامه‌ریزی لازم جهت اقدام درمانی انجام می‌ گرفت اما این یافته و تصمیمات اتخاذ شده بر اساس این فاكتورهای پیشگیری كننده‌ مثبت و منفی منجر به اندازه‌گیری‌های خام می‌شد كه باعث درمان كم‌تر یا بیشتر از حد مورد نیاز بیمار را در پی داشت.

براساس یافته‌های حاصل از این بررسی مشخص شد که ژن‌های ناهمگونی در بروز سرطان پستان دخیل هستند و انواع مختلفی از ریزگروه‌های مولكولی سرطان پستان بر اساس ژن ایجاد كننده وجود دارند كه می‌توانند به عنوان یك روش دقیق در تعیین میزان عود، ‌میزان تأثیر و نیاز به شیمی درمانی اتخاذ و تصمیم صحیح بالینی تأثیر گذار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha