چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

: با این‌که بیماری‌های قلبی در سطح جهان شایع هستند، اما هنوز هم انسان‌ها خیلی دیر آن‌ها را جدی می‌گیرند. در واقع، اولین علامت ابتلا به بیماری‌های قلبی برای بسیاری از افراد، مرگ ناگهانی بر اثر بیماری قلبی یا حمله قلبی است.

نشانه‌های عجیب ابتلا به مشکلات قلبی

سلامت نیوز: با این‌که بیماری‌های قلبی در سطح جهان شایع هستند، اما هنوز هم انسان‌ها خیلی دیر آن‌ها را جدی می‌گیرند. در واقع، اولین علامت ابتلا به بیماری‌های قلبی برای بسیاری از افراد، مرگ ناگهانی بر اثر بیماری قلبی یا حمله قلبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، با این‌که بیماری‌های قلبی در سطح جهان شایع هستند، اما هنوز هم انسان‌ها خیلی دیر آن‌ها را جدی می‌گیرند. در واقع، اولین علامت ابتلا به بیماری‌های قلبی برای بسیاری از افراد، مرگ ناگهانی بر اثر بیماری قلبی یا حمله قلبی است. گروهی از محققان با توجه به همین شرایط، مجموعه‌ای از علامت‌های عجیب‌وغریب را گرده‌آوری کرده‌اند که می‌توانند بیماری قلبی را در سال‌های آتی زندگی پیش‌بینی کنند.

اگر دهان‌تان بوی بدی می‌دهد، همان نوعی که به‌دلیل بیماری لثه به وجود می‌آید، احتمالا فقط خانواده خودتان را آزار نمی‌دهید! یکی از مطالعات American Journal of Preventive Medicine نشان می‌دهد که در این شرایط، قلب شما نیز ممکن است با این مشکل درگیر باشد. بیماری‌های لثه، التهاب را بیشتر می‌کنند که باعث تشدید بیماری قلبی می‌شود. خوش‌بختانه با درمان کردن بیماری لثه و برطرف کردن بوی بد دهان، خطر ابتلا به مشکلات قلبی نیز کاهش پیدا می‌کند.

علی‌رغم تلاش‌های علمی گسترده، خمیازه هنوز هم به‌عنوان یک پدیده مرموز باقی مانده است. یکی از مطالعات اخیر SUNY Albany نشان می‌دهد که خمیازه مطلوب، سطح اکسیژن را در خون بیشتر و مغز را خنک می‌کند. این حالت شاید موقع ورزش کردن در روزهای گرم سال معنای لازم را داشته باشد، اما خمیازه کشیدن مداوم در حین ورزش کردن می‌تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر این‌که مکانیسم‌های خنک‌کنندگی بدن به‌ درستی فعالیت نمی‌کنند. در واقع،‌ این حالت می‌تواند نشان‌دهنده بیماری قلبی یا مشکلی در گردش خون باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha