یک کارشناس محقق در دانشگاه کلمبیا پس از مرور تحقیقات علمی در زمینه اثرات آلودگی هوا گفت: مهمترین اقدام موثر در جهت تقویت سلامت کودکان جهان، توقف انبوه سوخت فسیلی مصرفی است.

سلامت نیوز: یک کارشناس محقق در دانشگاه کلمبیا پس از مرور تحقیقات علمی در زمینه اثرات آلودگی هوا گفت: مهمترین اقدام موثر در جهت تقویت سلامت کودکان جهان، توقف انبوه سوخت فسیلی مصرفی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  پروفسور فردریکا پررا مدیر مرکز بهداشت محیط کودکان دردانشگاه کلمبیا گفت: توقف استفاده از سوخت های فسیلی به کاهش شمار کودکان مبتلا به آسم، اختلال کم توجهی ناشی از بیش فعالی و مشکلات تکاملی که کاهش بهره هوشی را به دنبال دارد، منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که توقف استفاده از سوخت فسیلی موجب کاهش شمار مرگ و میر کودکانی می شود که بر اثر سیل، خشکسالی و سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند و نیز باعث می شود که کودکان کمتری به بیماری های عفونی، تنفسی و مشکلات سلامت روانی ناشی از بی ثباتی سیاسی مبتلا شوند.

به گزارش تلگراف، پروفسور پررا در مجله Environmental Health Perspectives نوشت: احتراق سوخت های فسیلی، مضرات سلامتی و تکاملی جدی را برای کودکان از طریق انتشار ذرات و گازهای سمی و دی اکسید کربن، آلاینده ای که عامل عمده تغییرات آب و هوایی است، ایجاد می کند.
وی افزود: هر یک از ده ها هزار آلاینده ای که بر اثر سوختن سوخت های فسیلی در هوا آزاد می شود، عوارض جانبی متعدد و فزاینده ای را به طور مستقیم یا غیر مستقیم ایجاد می کنند.
این کارشناس خاطرنشان کرد که جنین های در حال رشد و کودکان کم سن و سال به ویژه فقیر از آسیب پذیرترین افراد در برابر اثرات آلاینده های سمی در هوا و تغییر آب و هوا هستند.
وی تاکید کرد که جنین های در حال رشد و کودکان کم سن و سال از لحاظ بیولوژیکی و روانی نسبت به بسیاری از عوارض جانبی آلاینده های سمی هوا و ضربه فیزیکی، استرس روانی، محرومیت از تغذیه، عوامل عفونی و امواج گرمای ناشی از تغییر وضعیت آب و هوا که حاصل احتراق سوخت فسیلی است، آسیب پذیر تر از بزرگسالان هستند.
وی علت این موضوع را تا حدودی به این دلیل عنوان کرد که سیستم ایمنی بدن کودکان، توانایی های بدن آنها برای کنترل دما و مقابله با سموم، نارس و رشد نیافته هستند.
سازمان جهانی بهداشت در سال 2006 اعلام کرد که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض هوای آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha