مدیرکل مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین چالش‌های موجود این مرکز اعلام کرد.

غلامرضا معصومی گفت: هم اکنون حدود 10 هزار نفر در مراکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور فعالیت دارند که با انجام اضافه کاری معادل 14 هزار نفر کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مرکز حداقل به 10 هزار نیروی انسانی نیاز دارد، افزود: طبق استاندارد پایگاههای فوریت‌های پزشکی، تعداد نیروهای موجود این مرکز باید به 27 هزار نفر افزایش یابد.

مدیرکل مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، حقوق و درآمد کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و اظهار داشت: رفع این مشکل در حال پیگیری است.

معصومی اظهار داشت: این مرکز با استفاده از دوره‌های مختلف و سایر حوزه ها و تلاش شبانه روزی کارکنان توانسته است خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه پایه گذاری اورژانس پیش بیمارستانی در ایران در سال 1353 بوده است، افزود: با توجه به تخصصی بودن هنوز بسیاری از کشورها جرات ورود به حوزه اورژانس پیش بیمارستانی را پیدا نکرده‌اند.

مدیرکل مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، یادآور شد: از 40 بحرانی که در دنیا به ثبت رسیده است 31 نوع آن در ایران به فراخور موضوعات مختلف به وقوع می‌پیوندد.

معصومی ادامه داد: با توجه به پهناور بودن کشور باید امکانات طوری توزیع شود که همه مردم به طور عادلانه از امکانات بهره‌مند شوند لذا توجه به امداد هوایی در پوشش جاده‌های فرعی که امکان وجود پایگاه زمینی در همه این محورها وجود ندارد، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: وقوع بحران‌ها، هر روز به ما هشدار می‌دهد که فراهم کردن تجهیزات، امکانات و هماهنگی‌های نرم افزاری در این زمینه الزامی و نیاز به عزم جدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha