سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اعلام نظر نهایی در مورد پرونده مرگ مرحوم کیارستمی در اسرع وقت طی یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

اعلام نتیجه پرونده کیارستمی تا هفته آینده/ برای نظارت بیشتر نمی‌توانیم نگهبان بگذاریم

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اعلام نظر نهایی در مورد پرونده مرگ مرحوم کیارستمی در اسرع وقت طی یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج حریرچی در نشست خبری گفت: طبق توافقی که انجام داده‌ایم پس از ارسال نامه وزیر بهداشت به رئیس سازمان نظام پزشکی در مورد رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی جلسات کارشناسی برگزار می‌شود و کمیسیون تخصصی نظر خود را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نظر سازمان نظام پزشکی مراحل بعدی طی خواهد شد و امیدواریم در اسرع وقت در این هفته یا هفته آینده اعلام نظر نهایی انجام شود.

وی در مورد نظارت بر بیمارستان‌ها و پلمب 2 بیمارستان خصوصی در هفته گذشته گفت: اگر بیمارستان بیمار داشته باشد پلمب نمی‌شود، نحوه پلمب کردن هم براساس نظارت‌های متعدد، گزارشات و صورت‌جلسه‌های مختلف است. در این زمینه نظارت‌های ما چندگانه است. از سویی باید صلاحیت لازم برای افرادی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند احراز شود.

حریرچی ادامه داد: شرایط فیزیکی بیمارستان بررسی می‌شود تا پروانه موقت یا دائم داده شود، بخشی از نظارت‌ها هم بر فرآیندها صورت گرفته و خودجوش است از طرفی سیستم اعتبارسنجی بیمارستان‌ها هم وجود دارد و بخشی از نظارت‌ها هم موردی و دوره‌ای است.

وی ادامه داد: بخشی از نارضایتی ها که سطوح چندگانه‌ای دارد توسط قانون پیش‌بینی شده و مشخص کرده چه کسی مسئول است اما این را نباید فراموش کنیم که باید طوری کار شود که فرهنگ پیشگیری و درست کار کردن را ارتقاء دهیم.

حریرچی افزود: اگر وزارت بهداشت با توجه به جوّ موجود بخواهد ورود کند برای هر جایی نگهبان بگذارد، شدنی نیست اما اگر به صورت درون‌زا ارتقاء یابد و شاخص‌ها ترقی کنند وضع بهتر می‌شود. در حال حاضر بر شاخص‌های اصلی اعتبارسنجی، ایمنی بیمار را در نظر گرفته‌ایم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وکیل ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    سایت خوبی دارید موفق باشید