سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: 189987

فلفل سبز به عنوان جزء اصلی رژیم غذایی آمریکایی و هندی شناخته شده است؛ ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کپسایسین، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ب، ویتامینE و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم.

خواص شگفت انگیز فلفل سبز

حقایق تغذیه ای فلفل سبز سرانو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول فیت، یک فنجان فلفل سرانو خام و خرد شده (105 گرم) 33.6 کالری، 1.8 گرم پروتئین، 7 گرم کربوهیدرات و 0.5 گرم چربی دارد.

یک فنجان فلفل سرانو منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، مس و منگنز است.

ارزش غذایی فلفل سبز سرانو

  • کالری : 33.6
  • چربی: 0.5 گرم
  • سدیم: 10.5 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 3.9 گرم
  • شکر: 4 گرم
  • پروتئین: 1.8 گرم
  • C ویتامین: 47.1 میلی گرم
  • پتاسیم: 350 میلی گرم
  • مس: 0.1 میلی گرم
  • منگنز: 0.2 میلی گرم

فواید سلامتی

بسیاری از فلفل های تند فواید سلامتی قوی دارند و فلفل سرانو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر از گرمای معطر آنها لذت می برید، ارزش افزودن آنها را در آشپزی دارند.

کپسایسین فلفل تند، مانند فلفل سرانو، در کرم های موضعی برای تسکین درد و تسکین التهاب عمیق بافت استفاده می شود. شرایطی مانند آرتریت، تاندونیت، و کشیدگی عضلانی ناشی از ورزش یا آسیب ممکن است از استفاده از کرم کپسایسین سودمند باشد.

کپسایسین ممکن است در صورت استفاده در اشکال دیگر نیز مفید باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که استفاده از شستشوی خوراکی کپسایسین برای کاهش درد در افراد مبتلا به سندرم سوزش دهان موثر است. افراد مبتلا به درد نوروپاتیک ممکن است با چسب کپسایسین تسکین پیدا کنند.

ممکن است از برخی انواع سرطان جلوگیری کند

تحقیقات در مورد کپسایسین و سرطان مختلط است، اما چندین مطالعه نشان می دهد که کپسایسین به محافظت در برابر سرطان سینه، پانکراس، استخوان و روده بزرگ کمک می کند. به نظر می رسد کپسایسین با متوقف کردن چرخه سلولی رشد سلول های سرطانی را کند می کند.

از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند

مروری بر مطالعات منتشر شده بین سال‌های 1981 و 2016 نشان داد که در بسیاری از افراد، کپسایسین به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کند. تصور می شود که تا حدی با کاهش جذب کلسترول در روده و افزایش دفع کلسترول کار می کند.

پتاسیم و ویتامین C موجود در فلفل سرانو همچنین با کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری فواید قلبی عروقی ثابتی را ارائه می دهد.

به تنظیم قند خون کمک می کند

نشان داده شده است که مکمل های کپسایسین سطوح بالای قند خون را کاهش می‌دهند و تولید بیش از حد انسولین را در زنان مبتلا به دیابت بارداری کاهش می‌دهند و در عین حال تحمل گلوکز را در مردان بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، کپسایسین تنها پس از 10 دقیقه در خون قابل تشخیص است که نشان دهنده واکنش سریع است.

آلرژی

آلرژی به ادویه نادر است و حدود 0.1٪ از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا (AAAAI) توضیح می دهد که دو واکنش اساسی به ادویه وجود دارد: غیر آلرژیک و آلرژیک

واکنش های غیر آلرژیک شامل ایجاد بثورات پوستی، خارش در دهان و سرفه در صورت استنشاق ادویه است. برعکس، یک واکنش آلرژیک ممکن است شامل کهیر، خارش یا اشک چشم، استفراغ، تورم و - در موارد شدید - آنافیلاکسی باشد.

اگر مشکوک هستید که ممکن است به ادویه ها حساسیت داشته باشید، برای ارزیابی کامل به متخصص آلرژی مراجعه کنید.

اثرات نامطلوب

اگر از سوزش سر دل یا سندرم روده ی تحریک پذیر یا (IBS) رنج می برید، فلفل تند می تواند یک محرک معده باشد.

اگر با فلفل سرانو احساس ناراحتی کردید، ممکن است بتوانید فلفل های ملایم بیشتری را بهتر تحمل کنید. یک متخصص تغذیه یا متخصص گوارش می تواند به رفع نگرانی های فردی شما کمک کند.

فلفل سبز آناهیم

ویتامین ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پیپر اسکیل، فلفل آناهیم حاوی سطوح بالایی از ویتامین های مختلف، به ویژه ویتامین C و ویتامین A است.

هر وعده 75 گرمی 219 درصد از نیاز ویتامین C و 111 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

فلفل آناهیم همچنین منبع خوبی از ویتامین K و ویتامین B6 است. شما 16 درصد از ویتامین B6 و 10 درصد از ویتامین K خود را از 75 گرم فلفل آناهیم دریافت می کنید.

ویتامین A علاوه بر اینکه برای بسیاری از اندام های شما برای عملکرد صحیح ضروری است، برای بینایی نیز بسیار مهم است و یکی از اجزای تشکیل دهنده و موثر بر رنگدانه شبکیه چشم است.

ویتامین B6 برای متابولیسم پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها حیاتی است. ویتامین C برای سنتز کلاژن ضروری است. کلاژن برای سلامت استخوان، پوست و تاندون همراه با سلامت سایر بافت ها مورد نیاز است.

مواد معدنی

فلفل آناهیم حاوی مقادیر قابل توجهی از انواع مواد معدنی است. از 75 گرم فلفل آناهیم، 7 درصد آهن و 5 درصد پتاسیم دریافت می کنید.

مهم ترین نقش آهن در تولید هموگلوبین است که بدن از آن برای انتقال اکسیژن به بافت ها استفاده می کند. پتاسیم برای تنظیم مواد زائد بدن و عادی سازی ریتم قلب مهم است.

فیبر رژیمی

فیبر غذایی یک کربوهیدرات با یک ویژگی مهم است که به راحتی در روده کوچک قابل هضم نیست.

دو نوع فیبر وجود دارد

  • محلول
  • نامحلول

فیبر محلول را می توان در روده بزرگ هضم کرد در حالی که فیبر نامحلول از دستگاه گوارش عبور می کند بدون اینکه اصلا تجزیه شود. فیبر محلول مانع از جذب کلسترول و کربوهیدرات ها در بدن می شود. یک وعده 75 گرمی فلفل آناهیم 1.1 گرم فیبر دارد.

کپسایسین

کپسایسین ماده شیمیایی گیاهی است که مسئول گرمای فلفل آناهیم و همچنین گرمای تمام فلفل‌های چیلی است. در حالی که فلفل آناهیم به ملایم بودن شهرت دارد، اما حاوی مقداری کپسایسین است این فلفل در مقیاس اسکویل بین 500 تا 2500 درجه بندی می شوند که معیاری برای گرما و در نتیجه معیاری برای غلظت کپسایسین است.

مطالعات نشان داده اند رژیم های غذایی غنی از کپسایسین می توانند فشار خون را کاهش دهند. کپسایسین همچنین ترشح انسولین بعد از غذا را بهبود می بخشد و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را تثبیت می کند.

فلفل آناهیم و درمان بیماری

فلفل آناهیم برای درمان بیماری‌هایی مفید است:

بیماری قلبی

فلفل آناهیم دارای تعدادی ترکیبات است که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. این ترکیبات شامل محتوای فیبر غذایی و ویتامین های A و C است که هر دو آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد که LDL را اکسید کرده و باعث تصلب شرایین می شوند، کمک می کنند. آترواسکلروز عامل اصلی بیماری قلبی است.

دیابت

هم کپسایسین و هم فیبر غذایی برای کنترل قند خون مفید هستند. مطالعات نشان داده اند که کپسایسین قند خون را کاهش می دهد، بنابراین به جلوگیری از مقاومت به انسولین که معمولاً قبل از دیابت است، کمک می کند.

سرطان

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کپسایسین موجود در فلفل آناهیم ابزاری موثر برای مبارزه با سرطان های مختلف است. اعتقاد بر این است که باعث ایجاد آپوپتوز می شود که مکانیسم خود تخریبی سلول های سرطانی است.

فلفل سبز پوبلانو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، فلفل پوبلانو ( Capsicum annuum ) نوعی فلفل چیلی بومی مکزیک است که می تواند به وعده های غذایی شما چاشنی خاصی اضافه کند.

این سبزیجات شب بو معمولاً سبز تیره بوده و کوچکتر از فلفل دلمه ای هستند.

آنها چه طعمی دارند؟

پوبلانوهای تازه دارای طعم ملایم و کمی شیرین هستند، اگرچه اگر تا زمانی که قرمز شوند به حال خود رها شوند، طعم بسیار تندتری دارند.

فلفل‌های خشک پوبلانو که تقریباً رسیده و قرمز تیره هستند به نام آنچو چیلیس شناخته می‌شوند که یک ماده محبوب در سس‌های مول و دیگر غذاهای مکزیکی است.

ارزش غذایی فلفل پوبلانو

پوبلانوها کم کالری و سرشار از فیبر و چندین ریز مغذی هستند.

در واقع، 1 فنجان (150 گرم) فلفل پوبلانو خام

  • کالری 30
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: کمتر از 1 گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 2.5 گرم
  • C ویتامین : 134٪ از ارزش روزانه (DV)
  • پتاسیم: 6 درصد DV
  • A ویتامین : 3٪ از DV
  • ریبوفلاوین: 3٪ از DV
  • آهن: 3 درصد از DV

پوبلانو به ویژه غنی از ویتامین C است، یک ریز مغذی که همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به مبارزه با آسیب های اساسی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند، که در غیر این صورت ممکن است باعث بیماری شود

فلفل خشک پوبلانو یا آنچو چیلیس، در مقایسه با پوبلانو تازه، دارای مقادیر بیشتری ویتامین A و ریبوفلاوین و سایر مواد مغذی

فواید احتمالی فلفل پوبلانو

به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید، فلفل پوبلانو ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

با این حال، هیچ تحقیق قابل توجهی در مورد اثرات سلامتی خوردن پوبلانو به طور خاص وجود ندارد.

سرشار از آنتی اکسیدان

پوبلانوس و سایر فلفل‌های خانواده فلفل دلمه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، کپسایسین و کاروتنوئیدها هستند که برخی از آنها در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند.

آنتی اکسیدان ها به مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد اضافی کمک می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول های واکنشی هستند که منجر به آسیب سلولی زمینه ای می شوند که به نوبه خود ممکن است خطر بیماری قلبی، سرطان، زوال عقل و سایر بیماری های مزمن را افزایش دهد.

بنابراین، خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان با غذاهایی مانند پوبلانوس ممکن است به بهبود دفاع آنتی اکسیدانی بدن کمک کند، که می تواند آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و حتی می تواند با طول عمر بیشتر مرتبط باشد .

ممکن است در برابر درد و التهاب کمک کند

کپسایسین موجود در این فلفل ممکن است با التهاب مبارزه کند و به کاهش درد کمک کند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که به گیرنده های سلول عصبی متصل می شود و به نوبه خود التهاب و درد را کاهش می دهد.

تحقیقات محدودی در مورد اثرات کپسایسین رژیمی، به ویژه فلفل پوبلانو، بر درد وجود دارد. با این حال، مطالعات روی انسان و موش نشان می‌دهد که مکمل‌های کپسایسین ممکن است با التهاب مبارزه کنند.

یک مطالعه در سال 2014 روی 376 بزرگسال مبتلا به بیماری های التهابی روده و سایر مشکلات گوارشی نشان داد که مکمل های کپسایسین از آسیب معده جلوگیری می کند.

با این حال، قبل از مصرف مکمل های کپسایسین برای درمان یک بیماری ، حتما با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند

فلفل پوبلانو سرشار از ویتامین c است، یک ماده مغذی محلول در آب که برای عملکرد سیستم ایمنی حیاتی بر عهده دارد. دریافت نکردن ویتامین C کافی می تواند منجر به افزایش خطر عفونت شود.

علاوه بر این، کپسایسین موجود در فلفل پوبلانو با عملکرد بهینه سیستم ایمنی مرتبط است.

چندین مطالعه حیوانی نشان داده اند که کپسایسین ممکن است بر ژن های دخیل در پاسخ ایمنی تأثیر بگذارد و به محافظت در برابر شرایط خود ایمنی کمک کند

کاهش بروز زخم معده

کپسایسین موجود در فلفل، باعث کاهش بروز زخم معده می ‌شود. کپساسین موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید موکوس به وسیله دیواره معده می ‌شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می‌ ماند.



پیشگیری از گرفتگی رگ ها

کپسایسین سبب کاهش میزان کلسترول خون می ‌شود، این موضوع موجب کاهش احتمال گرفتگی رگ‌ ها می‌ شود، این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ ‌های خونی جلوگیری می ‌کند، این دو خاصیت موجب می ‌شود که مصرف فلفل به پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و آرترواسکلروز (سخت شدن رگ‌ ها) کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Keyhan ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    Lovely