پزشکان می گویند استفاده بیش از اندازه زیاد از تلفن های همراه و سایر گجت های الکترونیکی موجب پیرچشمی در سنین پایین می شود.

استفاده زیاد از تلفن همراه پیرچشمی می آورد

سلامت نیوز:پزشکان می گویند استفاده بیش از اندازه زیاد از تلفن های همراه و سایر گجت های الکترونیکی موجب پیرچشمی در سنین پایین می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، معمولا اختلالات چشمی در میانسالی و پیری اتفاق می افتد و موجب از بین رفتن قابلیت ارتجاعی عدسی چشم می شود.

به گفته محققان، بیماری پیرچشمی که عمدتا در سن ۴۰ سالگی روی می دهد، با استفاده مکرر و مداوم از گجت های الکترونیکی نظیر موبایل در سنین پایین تر اتفاق می افتد.

استفاده بیش از اندازه از موبایل موجب می شود که عدسی چشم زودتر از موعد سخت و ضخیم شود و قدرت ارتجاعی خود را از دست دهد. نتیجه آن، کاهش تدریجی توانایی چشم بر فوکس بر اشیای نزدیک خواهد بود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۰۵ بیش از یک میلیارد نفر در دنیا مبتلا به پیرچشمی بودند که تا سال ۲۰۱۵ این رقم دو برابر شده است.

محققان هشدار دادند حتی پیرچشمی در بین افراد در اوایل سنین ۳۰ سالگی هم مشاهده شده است. علانم این بیماری شامل تاری دید، ضعف بینایی یا سردرد است که در بین جوانانی که ساعات طولانی از گجت های الکترونیکی نظیر موبایل یا تبلت استفاده می کنند مشاهده می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha