چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 19304

بر اساس گزارش اخیر دانشگاه كالیفرنیای شمالی این موضوع مشخص شد كه چاقی بیش از حد، كودكان سیاه پوست و دو رگه را بیش از سایر كودكان تهدید می‌كند.

«آشلی كاك رل اسكینر» یكی از محققان دانشگاه كالیفرنیای شمالی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌های آمریكا گفت: بر اساس آمارها و داده‌های موجود این موضوع مشخص شد كه بروز چاقی به صورت مزمن در كودكان سیاه پوست و یا دو رگه بیش از سایر كودكان هم سال خودشان است كه پدر و مادر رنگین پوست ندارند؛ به طوری كه میزان شانس ابتلای كودكان رنگین پوست و سیاه پوست به چاقی مزمن سه برابر بیش از سایر كودكان است.

در گزارش این محققان، عواملی نظیر نوع مصرف مواد غذایی، عادات خواب در كودكی و نوزادی و یا سیگار كشیدن مادر حین بارداری در چاقی كودكان رنگین پوست و سیاه پوست دخیل هستند. البته باید به این نكته هم اشاره كرد كه میزان ابتلا به چاقی كودكان رنگین پوست و سیاه پوست در سن سه سالگی بیش از سنین دیگر است.

چاقی مزمن با انباشت چربی در سلول‌های بدن و تورم همراه است كه این موضوع باعث تخریب و آسیب رسیدن به رگ‌ها و مویرگ‌های خونی در بدن كودك و بروز بیماری‌های مزمن نظیر فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی در دوران بزرگسالی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر «رجینالد واشنگتن» از مركز قلب آمریكا در این باره گفت: كودكان رنگین پوست به ویژه سیاه پوست در معرض خطر چاقی مزمن قرار دارند. كودكان بین سنین دو تا 19 ساله سیاه پوست، 15 درصد بیش از سفید پوستان هم سال خود در معرض چاقی قرار دارند. البته كودكان در خانواده‌هایی با درآمد بسیار پایین نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند؛ به طوری كه بر اساس داروهایی كه از 16 هزار كودك بین یك تا 17 ساله بین سال‌های 1999 میلادی تا 2006 میلادی به دست آمده، قند خون كودكان سیاه پوست و رنگین پوست در میان این تعداد بیش از كودكان سفید پوست هم سال خودشان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha