معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در پاسخ به اعتراضات نسبت به اعلام رتبه های آزمون دستیاری دوره سی و هفتم گفت: اعتراض به آزمون به باید به صورت مستدل بیان شود و وزارت بهداشت وظیفه خود می داند که پاسخگوی اعتراضات باشد.

دکتر محمدعلی محققی در جمع داوطلبان معترض با پاسخ به اعتراضات آنها در مورد رتبه های آزمون دستیاری یادآور شد: بدون استدلال و دلیل متقن نمی توان در مورد یک آزمون اظهار نظر کرد و داوطلبان در صورتی که خواهان رویت پاسخنامه خود باشند این امکان برای آنها فراهم است.

وی اضافه کرد: اعتراضات در مورد رتبه های آزمون دستیاری همانند سال گذشته است و داوطلبان نیز همانند پارسال به فشردگی رتبه ها اعتراض دارند که طبیعی است.

محققی در برابر درخواست دانشجویان مبنی بر انتشار اسامی هزار نفر اول گفت: شخصاٌ منعی در انتشار اسامی هزار نفر اول نمی بینم اما با این حال این کار پس از بررسی بیشتر به اطلاع دانشجویان می رسد.

وی تاکید کرد: این موضوع که داوطلبان معتقد هستند زمان اعلام نتایج طولانی شده اینگونه نبوده است و تنها کنترل های چند باره برای صحت نتایج اعلامی صورت گرفته است و هیچ شبه ای در این زمینه وجود ندارد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه اشکالات داوطلبان به نتیجه آزمون وارد نیست گفت: سطح نمرات بالاتر از سال گذشته است و اینکه داوطلبان از دوستان خود شنیده اند که 200 نفر در فاصله چند رتبه قرار دارند درست نیست چرا که این اطلاعات غلط است. در فاصله چند رتبه در یک مورد 28 نفر قرار دارند نه 200 نفر. این موضوع مصداق مستدل صحبت نکردن است.

وی تاکید کرد: اندازه گیری ها و ضریب دشواری آزمون با معیارهای علمی قابل سنجش است و هر نمره و رتبه ای برای داوطلبان دلیل علمی دارد. آزمون آسان تر به معنای این نیست که علمی نبوده است.

محققی با تاکید بر این نکته که رقابت بسیار فشرده ای در میان داوطلبان وجود داشته است، گفت: داوطلبان دانشگاههای بزرگ نباید انتظار داشته باشند که حتماً بهترین نمره ها برای آنها خواهد بود چرا که باید قبول کرد درسایر دانشگاهها نیز تلاش صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به اصرار داوطلبان معترض دستیاری در خصوص انتشار اسامی متخلفان گفت: مجموعه ای که برای آزمون کار کرده اند بسیار خدوم و پاک بوده اند اما اندک افرادی نیز متخلف بوده اند در عین حال از میان 16 هزار داوطلب که پزشکان زحمت کشی هستند اندک افرادی هم متخلف بوده اند پس تا زمانی که خلافی به اثبات نرسد هیچ اسمی منتشر نمی شود.

وی در مورد تخلفات سال 82 در آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت پس از شناسایی متخلفان دستیاری 82 آنها را از تحصیل محروم کرد و حتی در برابر بازگشت به تحصیل آنها نیز متحمل سختی های زیادی شد. ما معتقدیم که هر زمان متخلفی شناسایی شود باید از تحصیل محروم شود و صلاحیت طبابت هم از وی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha