شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 19648

شنا کردن در آب رودخانه ها، کانال ها و سایر آب های آزاد اشتباهی است که به خصوص در فصول گرم سال به کرات دیده می شود که با عوارض و بیماری های فراوانی همراه است.

دکتر ابراهیم رزم پا، متخصص گوش، حلق و بینی در گفت و گو با ایسنا گفت: شنا کردن در آب های آزاد، آلوده و غیر ضد عفونی از جمله کانال ها علاوه بر ایجاد بسیاری از بیماری های عفونی و پوستی ممکن است گوش را تحریک کرده و کانال گوش خارجی را دچار التهاب کند به همین دلیل اغلب شناگران با التهاب یا عفونت گوش خارجی مواجه هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: شنا کردن در آب آلوده یا بالعکس آب هایی که مواد ضد عفونی کننده آنها از حد استاندارد بالاتر است و به دنبال آن دستکاری گوش حتی با گوش پاکن ها احتمال ورود میکروب و عفونت در کانال گوش را افزایش داده و امکان بروز بیماری های عفونی را چند برابر خواهد کرد.

وی در خصوص ورود آب در گوش گفت: اصولا آب در گوش نمی ماند و فیزیولوژی گوش به صورتی است که آب بعد از مدتی خود به خود از آن خارج می شود و بهتر است از دستکاری آن خودداری کرد اما برای خشک کردن آن نیز توصیه می شود به آرامی آن را ماساژ داده یا از سشوار ملایم و یا با حوله یا پارچه تنها بیرون آن را خشک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha