قائم مقام سازمان نظام پرستاری از بازنگری شرح وظایف پرستاران خبر داد و گفت: در کشور هنوز پرستار تخصصی نداریم و قرار است در بازنگری شرح وظایف پرستاران این موضوع دیده شود.

شرح وظایف پرستاران بازنگری می‌شود/ آغاز تحول در حرفه پرستاری

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری از بازنگری شرح وظایف پرستاران خبر داد و گفت: در کشور هنوز پرستار تخصصی نداریم و قرار است در بازنگری شرح وظایف پرستاران این موضوع دیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم با اشاره به بازنگری شرح وظایف پرستاران اظهارداشت: با توجه به اینکه با پیشرفت علم، تکنولوژی های جدید و مراقبت های جدید در حوزه پرستاری و همچنین پیچیدگی های دارویی مواجه هستیم نیاز داریم شرح وظایف پرستاران هر 5 سال یکبار بازنگری شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: در بازنگری شرح وظایف پرستاران ممکن است وظایف این قشر کم یا زیاد شود. تدوین شرح وظایف پرستاران در جلساتی مشترک با معاونت پرستاری وزارت بهداشت آغاز شده است و نزدیک به دو ماه است که اقدامات انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پرستار متخصص در کشور نداریم، گفت: برای اولین بار در شرح وظایف پرستاران، تقسیم کار شده است. یکی از شرح وظایفی که به سازمان نظام پرستاری سپرده شده پرستار تخصصی است که این گروه سالهاست در دنیا مشغول فعالیت بوده و دارای اختیارات خاصی هستند اما در کشور ایران هنوز پرستار تخصصی نداریم.

شریفی مقدم اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری با انجام مطالعه و مرور وظایف پرستاران تخصصی در دنیا و استفاده از صاحب نظران این حوزه و انجمن های علمی پرستاری بسته ای را تهیه کرده و به معاونت پرستاری وزارت بهداشت ارسال کرده است که امیدواریم با تصویب این شرح وظایف شاهد تحولاتی در حوزه تخصصی پرستاری باشیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه هم اکنون پرستاران در کشور تحت عنوان پرستار عمومی فعال هستند، گفت: سطح تحصیلات پرستاران در عنوان پرستار عمومی تفاوتی ایجاد نمی کند اما سازمان در بازنگری شرح وظایف  این موضوع را در نظر گرفته است تا بین پرستار عمومی و متخصص مرزبندی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha