چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 206374

درمان زودانزالی به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می‌شود که روش غیردارویی همان رفتاردرمانی به سبک توقف و شروع مجدد در زمان انجام عمل جنسی است که سبب می‌شود حساسیت ناحیه جنسی کاهش یابد و انزال شما با تاخیر همراه شود.

مشکل زودانزالی ام را چگونه حل کنم؟

سلامت نیوز-*دکتر حنیف صادقی:درمان زودانزالی به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می‌شود که روش غیردارویی همان رفتاردرمانی به سبک توقف و شروع مجدد در زمان انجام عمل جنسی است که سبب می‌شود حساسیت ناحیه جنسی کاهش یابد و انزال شما با تاخیر همراه شود.

بیشتر بدانید: درمان زودانزالی در مردان، مادام‌ العمر است؟

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان مجله سپیده دانایی نوشته است: سلام. مردی ۳۷ ساله هستم. چند سالی است دچار مشکل زودانزالی شده ام. چگونه این مشکل را حل کنم؟

پاسخ:

زودانزالی شایع‌ترین اختلال جنسی آقایان به‌شمار می‌رود و به دو علت جسمی و روانی ایجاد می‌شود. در بررسی علل روانی زودانزالی، افرادی که استرس دارند یا در معرض اضطراب قرار می‌گیرند دچار زودانزالی می‌شوند. همچنین کسانی که شخصیت وسواسی و کمالگرا در رابطه جنسی داشته باشند و فکرشان در مورد رابطه مناسبی که فرد مقابل رضایت داشته باشد درگیر باشد، ممکن است رضایت جنسی در خود فرد رخ ندهد. در واقع کنترل بیش از حد شرایط سبب بروز مشکل زودانزالی می‌شود. علاوه بر این، اختلال خواب، بی‌اشتهایی و زودانزالی از جمله نتایج افسردگی در افراد است و ممکن است افسردگی سبب مشکل شما از حیث روانی باشد. بنابراین برای تشخیص مناسب باید شرح حال کامل خود را برای روانپزشک ارائه کنید تا علت زودانزالی شما مشخص شود. همچنین علت‌های جسمی که سبب زودانزالی می‌شود عبارتند از بیماری‌های مزمن مرتبط با سیستم عروقی مثل بیماری دیابت، تنگی و انسداد عروق (این موارد بیشتر در سنین بالا)، مصرف مواد مخدر و الکل. در این زمینه‌ها باید به مشاور اورولوژیست مراجعه کنید.

درمان زودانزالی به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می‌شود که روش غیردارویی همان رفتاردرمانی به سبک توقف و شروع مجدد در زمان انجام عمل جنسی است که سبب می‌شود حساسیت ناحیه جنسی کاهش یابد و انزال شما با تاخیر همراه شود. دیگر موارد درمانی به این روش با مراجعه حضوری به شما آموزش داده خواهد شد.  در مورد روش دارویی نیز داروهایی همچون داروی ضدافسرگی تجویز می‌شود.

  باید به این مسئله توجه داشته باشید که برخی دوستانتان ممکن است به شما پیشنهاد مصرف ترامادول دهند. اگرچه ممکن است تا حدودی مشکل زودانزالی شما رفع شود، ولی این مسئله مشکل شما را تنها به طور موقت حل می‌کند و چندین مشکل اساسی را برایتان در پی خواهد داشت. این ماده کاملاٌ اعتیادآور است و تشنج نیز از دیگر عوارض مصرف خودسرانه ترامادول است. پس تأکید می‌کنم به هیچ عنوان برای درمان زودانزالی خود از ترامادول استفاده نکنید، چراکه داروهای متنوعی بدون عوارض جانبی برای رفع مشکل شما وجود دارد.

*روانپزشک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha