بررسی ها نشان می دهد که تغییر در ترشح هورمونها موجب بروز نوساناتی در حالات هیجانی و خلق و خو می شود که این مورد در نوجوانان به دلیل وضعیت خاص شدیدتر است.

تغییرات رفتاری ناشی از تغییرات هورمونی افراد است


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر ، محققان مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی نیویورک گزارش دادند که بدن در پاسخ به اضطراب ، هورمونی ترشح می ‌کند که به طور معمول باعث ایجاد آرامش در نوجوان می‌شود و اگر آنچه که دانشمندان حدس می‌زنند درست باشد ، این پدیده پاسخی برای تغییر حالات و رفتار در نوجوانان خواهد بود.

محققان اعلام کرده اند ، چون نوجوان از یک حالت آرام به حالتی عصبانی و خشمگین بدل می‌شود، پژوهشگران نام این هورمون را هورمون طغیان کننده گذاشته‌اند و تصریح می کنند که نوسانات عاطفی و احساسی همیشه خوب نیست.

بنابرهمین گزارش ، پاسخ ‌هایی که به مواقع استرس زا داده می‌ شود بسیار قوی هستند و اضطراب و دلواپسی نخستین بار در این مرحله پدیدار می ‌شود و در دختران 2 برابر پسران است.

البته این هورمون صرفا خاص دوره نوجوانی نیست و در دوره میانسالی نیز تا حدی ترشح می شود اما نمود آن در دوره نوجوانی به دلیل شدت آن بیشتر است.

در ضمن با وجود استفاده از راهکارهای پزشکی در خصوص نوجوانان ، آمار خودکشی در این سنین رو به افزایش است. این هورمون نه فقط زمان استرس ، بلکه چند دقیقه بعد از این حالت ترشح شده و فعالیتهای عصبی را آرام کرده و اضطراب را کاهش می‌ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha