رییس اسبق دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری بلاخیز است گفت: دانشگاه ها باید نقش مناسبی در زمان وقوع بحران‌ها ایفا کنند و این مساله آمادگی کامل نهادهای دانشگاهی را می‌طلبد.

بلاخیز بودن کشور آمادگی کامل نهادهای دانشگاهی را می‌طلبد

سلامت نیوز:رییس اسبق دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری بلاخیز است گفت: دانشگاه ها باید نقش مناسبی در زمان وقوع بحران‌ها ایفا کنند و این مساله آمادگی کامل نهادهای دانشگاهی را می‌طلبد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تر سید کاظم اکرمی رییس اسبق دانشگاه خوارزمی  در خصوص اضافه شدن درس مدیریت پسا بحران در قالب دو واحد به دروس دانشگاهی اظهار کرد: این مساله بسیار مناسب است اما نیازمند این است که برای این کار برنامه درسی و کتابی فراهم شود و بدون برنامه ریزی نمی‌توان این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: بحران بخش‌های گوناگونی دارد و کشور ما در حوزه‌های مختلفی دچار بحران‌های زیادی است که باید آمادگی کامل برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

اکرمی با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری بلاخیز است و کشور در بخش های جنوبی با بحران سیل رو به رو بوده و در برخی مناطق با بحران آب وهوا مواجه است و همچنین مناطق زلزله‌خیز زیادی دارد گفت: این مسائل بحران‌هایی است که دانشگاه‌ها باید نقش مناسبی در زمان وقوع آن بازی کنند و این نیازمند آمادگی کامل نهادهای دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه در هدف‌های دانشگاه علاوه بر پژوهش، آموزش و کارآفرینی، امروزه توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز مطرح است افزود: برای توسعه اقتصادی و اجتماعی یکی از مسائل همین بحران‌ها هستند که باید دیده شده و مورد بررسی قرار گیرند و در مورد آن اطلاعات منظم و سیستماتیک تهیه شود.

رییس اسبق دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه رشته مدیریت پسا بحران برای ورود به دروس دانشگاهی باید مورد بررسی قرار گیرد و متناسب هر رشته به دروس اضافه شود گفت: شاید بتوان این رشته را به صورت در هم تنیده در برخی دروس وارد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: این مساله باید مورد توجه قرار گیرد تا در زمان بحران ها و بلایا در کشور بتوانیم واکنش مدیریتی مناسبی نشان دهیم و به خوبی با بلایای اجتماعی رو به رو شویم تا با کمترین هزینه و صدمه بتوانیم بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha