عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر دستگاه‌های اجرایی در اعلام تعرفه‌های درمانی 96 گفت: باید تقویم مشخصی برای اعلام تعرفه‌ها در نظر گرفته شود زیرا هر سال با مشکل تاخیر در اعلام نهایی تعرفه‌ها مواجه هستیم.

اختلاف‌نظر دستگاه‌ها مانع اعلام به‌موقع تعرفه‌های درمانی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر دستگاه‌های اجرایی در اعلام تعرفه‌های درمانی 96 گفت: باید تقویم مشخصی برای اعلام تعرفه‌ها در نظر گرفته شود زیرا هر سال با مشکل تاخیر در اعلام نهایی تعرفه‌ها مواجه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سید مرتضی خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  در مورد اعلام تعرفه‌های پزشکی سال 96 اظهار کرد: متاسفانه در حالی که براساس قانون باید تعرفه‌های پزشکی قبل از سال جدید نهایی و ابلاغ شود اما هنوز این مشکل حل نشده و در زمان مشخص اعلام نمی‌شود.

وی علت بروز این مشکل را اختلاف نظر دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت رفاه و وزارت بهداشت دانست و گفت: متاسفانه بعد از برگزاری جلسه اول به دلیل اختلاف نظرات کارشناسان و مسئول عضو شورای عالی بیمه در مورد نحوه تغییر تعرفه‌ها و افزایش یا کاهش تعرفه‌ها این جلسه نتیجه نهایی نداشت و در جلسات آینده شورای عالی بیمه نظر نهایی را در مورد تعرفه‌های پزشکی سال 96 اعلام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: هنوز تاخیر زیادی در اعلام تعرفه‌های پزشکی صورت نگرفته است و تنها چند روز از اعلام تعرفه‌های نهایی می‌گذرد در حالی که در سال‌های گذشته این موضوع ماه‌ها به طول می‌انجامید. زیرا برخی از مسئولان معتقدند که با توجه به رشد بسیاری که سال گذشته در تعرفه‌های درمانی شاهد بودیم امسال دیگر نباید هزینه‌های درمانی را افزایش داد و تنها تعداد اندکی از تعرفه‌ها نیاز به بازنگری و افزایش دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این که هر سال روند اعلام تعرفه‌های پزشکی با تاخیر مواجه می‌شود باید تقویم زمانی مشخصی برای اعلام تعرفه‌ها در نظر گرفته شده و دستگاه‌های اجرایی موطف شوند در آن زمان تعرفه نهایی را اعلام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha