معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: توسعه فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تامین منابع لازم برای دسترسی بهترمردم به مراکز بهداشت مهمترین اقدامات سه سال گذشته است.

مهمترین اقدامات بهداشتی سه سال اخیر از منظر معاون وزیر بهداشت

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: توسعه فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تامین منابع لازم برای دسترسی بهترمردم به مراکز بهداشت مهمترین اقدامات سه سال گذشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری روز گذشته در سفر به ایرانشهر و بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این شهر،  هدف از این بازدید را ارزیابی، پایش و سنجش خدمات ارایه شده به مردم، بررسی تعمیر، تجهیز و تکمیل واحدهای موجود و سنجش میزان پیشرفت پروژه‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: مجوزهایی داده شده تا نیروی انسانی لازم تامین شود که پس از گذراندن دوره در مراکز و واحدهای مورد نظر به کارگرفته شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای مراقبت و رسیدگی به وضعیت سلامت تمام گروه‌های سنی از خردسالان تا بزرگسالان برنامه‌های متفاوت و خاص دارد و قصد داریم از نحوه ارائه خدمات به مردم و میزان رضایتمندی آنها در منطقه ایرانشهر اطلاعات لازم را از نزدیک کسب کنیم.

وی افزود: با شناسایی کمبودها و مشکلات، می‌توان با همکاری مسئولان دانشکده و ارائه راه حل‌ها توسط کارشناسان و متخصصان بومی به سهولت بیشتر به نتیجه رسید.

سیاری در ادامه گفت: سلامت مردم منطقه از ناحیه بیماری‌های واگیر تهدید می‌شد از جمله مالاریا که با همکاری مردم و متخصصان و توسعه بهداشتی منطقه مهار شد. در خصوص بیماری سل هم اقدامات قابل توجهی توسط مرکز مدیریت بیماریهای واگیر انجام شده است که باید پیگیری شود.

وی افزود: در سال ۹۲ بیماری وبا در شهرستان ایرانشهر نسبت به بقیه نقاط کشور به دلیل همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان شایع بود اما با تلاش شبانه‌روزی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در سال‌های ۹۳ تا۹۵ مشکل خاصی نداشتیم و توانستیم به‌خوبی آن را مهار کنیم.

سیاری در خصوص بیماری‌های غیر واگیر با اشاره به این که ریشه این بیماریها در رفتارهای نادرست شامل تغذیه ناسالم ، استفاده از مواد مخدر، دخانیات ، الکل و کم تحرکی و داشتن فشار خون، قند خون و چاقی است، گفت: این عوامل باعث به وجود آمدن بیماری‌های شایع مثل سکته‌های قلبی و مغزی،سرطان،دیابت و بیماریهای مزمن تنفسی می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر این منطقه، مادران باردار و وضعیت زایمان آنها است که اقدامات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر باعث کاهش مرگ و میر مادران باردار در دوران بارداری و حین زایمان شده است.

 با حضورمعاون بهداشت وزیر بهداشت، مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد ایرانشهر به بهره برداری رسید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha