مشاور وزیربهداشت در امور مامایی از تصویب قانون سختی کار ماماها خبر داد.

سلامت نیوز:مشاور وزیربهداشت در امور مامایی از تصویب قانون سختی کار ماماها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نجمه تهرانیان  درباره این قانون  جدید توضیح داد و گفت: طبق این قانون به ازای هر ماه یک سال بخشودگی خدمتی به ماماها تعلق می گیرد که امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرا شدن آن باشیم. همچنین عقد قرارداد بیمه‌ها با ماماها هنوز اجرایی نشده ولی قانون آن مصوب است. امیدواریم وزارت رفاه، سازمان های بیمه‌گر را وادار کنند که این عقد قرارداد را داشته باشند تا مردم با مبلغ ویزیت کم و با استفاده از دفترچه بیمه از خدمات مامایی پیشرفته بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ سزارین ازحدود 50 درصد به  45.5 درصد رسیده‌ است. این در حالیست که گاهی در بیمارستان‌های خصوصی  آمار سزارین به حدود 70 یا 80 درصد می‌رسید. یکی از عوامل کاهش نرخ سزارین، رایگان کردن زایمان‌های طبیعی در راستای منویات مقام معظم رهبری  است که مساله افزایش جمعیت و فرزندآوری را اعلام کردند. همچنین یکی دیگر از اقدامات  وزارت بهداشت برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان و گسترش اتاق‌های زایمانی به صورت خصوصی در بیمارستان‌های دولتی بود. به این ترتیب هر مادری با همسر یا یکی از اعضای خانواده اتاقی اختصاصی برای زایمان خواهد داشت.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان اینکه ماماها با توجه به سیاست‌های ایجاد شده توانسته‌اند جایگاه بهتری در مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی  پیدا کنند، افزود: اقداماتی که در زمینه آموزش برای مادران انجام شده، در کاهش هراس آنها از زایمان طبیعی تاثیرگذار بوده است؛ به همین دلیل شاهد افزایش میزان این روش زایمانی هستیم. همچنین در این مدت شاهد تصویب استقرار اعضای هیئت علمی در بالین مادر در حین زایمان بودیم. از این به بعد اساتید می‌توانند بالای سر مادر به دانشجو آموزش دهند و امکان ادامه تحصیل  تا مقطع دکترای مامایی  در زمینه مامایی و بهداشت باروری فراهم شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha