یک فعال صنفی کارگری می‌گوید: هرچه به موعد انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر می‌شویم، بیشتر مشخص می‌شود که تداوم دولت کنونی برای چهار سال آینده مناسب‌ترین گزینه پیش روی کارگران است.

تدام دولت کنونی مناسب‌ترین گزینه برای کارگران

سلامت نیوز: یک فعال صنفی کارگری می‌گوید: هرچه به موعد انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر می‌شویم، بیشتر مشخص می‌شود که تداوم دولت کنونی برای چهار سال آینده مناسب‌ترین گزینه پیش روی کارگران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «علی خدایی» با اعلام این مطلب در توضیح علت مناسب قلمداد کردن استمرار فعالیت دولت یازدهم گفت: از زمانی که موعد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است،  بررسی و تحقیق از بین کاندیداهای موجود نشان داد که هیچ برنامه‌ مشخصی درحوزه مشکلات کارگران وجود ندارد و در نتیجه تداوم دولت فعلی مناسب‌ترین گزینه پیش روی کارگران باشد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در نقد تبلیغات نامزدهای دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این متاسفانه این روزها از سوی همه کاندیداها وطرفدارانشان حتی یک برنامه یاتعهد د رابطه با مسائل مرتبط با کارگران‌کشور ارائه نمی‌شود تنها چیزی که بیش از هرچیزی مشهود است اقدامات، بیانات، وعده‌های پوپولیستی ویرانگر و غیرقابل اجرا از سوی برخی نامزدهای حاضر در گردونه انتخابات است.

این فعال صنفی کارگری افزود: این گروه از نامزدهای ریاست جمهوری و هوادارانشان درحالی به قصد و سوء‌استفاده ازمشکلات‌ معیشتی وشغلی کارگران‌، در بوق‌های تبلیغاتی خود شعارهایی برعلیه دولت مستقرفعلی سرداده‌اند که خودشان در طول سالهایی که بنیان این ویرانیها گذاشته شد یا درحال حمایت از همفکر استراتژیک خود بودند و یا موضوع سکوت اختیار کرده بودند.

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: امروز کسانی دلسوز سازمان تامین اجتماعی شده‌اند که درطول ۸سال شاهد بودند که چگونه ۷ مدیرعامل پی‌درپی در سازمان تامین اجتماعی جا به جا شدند و در نهایت به رغم داشتن مسئولیت درمقابل حجم فساد گسترده‌ای که در  آن دوران اتفاق افتاد، سکوت کردند اما حالا با وارونه نمایی حجم بدهیهای دولت به سازمان از یکسو منکر نقش تخریبی دولت گذشته در ایجاد تعهدات بدون پشتوانه وکمرشکن برای این سازمان می‌شوند و از سوی دیگر ضمن سلب مسئولیت از خود، تمامی تقصیرها را به گردن دولت یازدهم می‌‌اندازند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: از طرف دیگر همین افراد کارخانه‌هایی که در نتیجه اعمال هشت سال تحریم‌های ظالمانه، واردات بی رویه وقاچاق گسترده کالا و اجرای هزاران تصمیم غلط تا مرز فروپاشی و انحلال پیش رفته بودند را فراموش کرده و با جعل واقعیت عملکرد دولت کنونی را عامل به شماره افتادن نفس بنگاه‌های تولیدی یاد شده می‌دانند.

این فعال صنفی کارگری گفت: به نظر می‌رسد که در یک کلام تمام ادعای افرادی که امروز مغرضانه قصد نقد دولت کنونی را دارند این است که چرا دولت فعلی نتوانسته تمام آنچه همفکران ما ویران کرده‌اند را بازسازی کند؟!

وی گفت: بنابراین ضمن یادآوری این نکته که به عنوان یک فعال صنفی کارگری همواره انتقادهایی جدی به عملکرد دولت فعلی داشته‌ام همچنان باور دارم که مطالبات صنفی بر زمین مانده کارگران تنها درقالب اضلاع سه گانه مثلث، امنیت شغلی،تامین معیشت وتشکل یابی‌آنها قابل تحقق است و در عین هیچ تصمیمی ندارم که در مقطع کنونی به مانند برخی آقایان رفتار کنم که فقط هر ۴سال یکبار به یاد کارگران افتاده و تازه لب به انتقاد می‌گشایند.

خدایی که تاکید دارد برای حرکت به سوی آینده‌ای بهتر وجلوگیری ازبازگشت به وضعیت اسف‌بار گذشته تداوم دولت فعلی  مناسب ترین گزینه پیش روی کارگران است، افزود: بار دیگر تاکید دارم که دراین زمینه حاضربه مناظره باهمه مدعیانی هستم که هر ۴سال یکبار به یاد کارگران ومشکلاتشان می‌افتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha