این روزها ما در جهانی سراسر صدا زندگی می کنیم، صداهایی اغلب آزاردهنده و گوش خراش که در اصطلاح آلودگی صوتی نامیده می شوند. اگرچه بسیاری از مردم شناخت چندانی از عواقب این نوع آلودگی ندارند؛ اما زندگی در محیط های شلوغ می تواند تبعات گاه جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

آلودگی صوتی ناباروری در مردان را افزایش می دهد

سلامت نیوز: این روزها ما در جهانی سراسر صدا زندگی می کنیم، صداهایی اغلب آزاردهنده و گوش خراش که در اصطلاح آلودگی صوتی نامیده می شوند. اگرچه بسیاری از مردم شناخت چندانی از عواقب این نوع آلودگی ندارند؛ اما زندگی در محیط های شلوغ می تواند تبعات گاه جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید در نگاه اول ارتباطی میان قدرت باروری و شلوغی دیده نشود؛ ولی واقعیت این است که زندگی در خیابان های پر از صدا قدرت باروری مردان را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ملی سئول،چنانچه مردان به صورت طولانی مدت در معرض صداهای مختلف باشند احتمال ناباروری آنها افزایش پیدا می کند.

نتایج به دست آمده ازمطالعه طولانی مدت بر زندگی 206 هزار مرد 25 تا 59 ساله نشان می دهد: ناباروری به شکل قابل توجهی میان آن دسته مردانی که شب ها در معرض صدایی بیش از 55 دسیبل هستند بیش ازدیگران است. تعجبی ندارد اگر بگوییم این تنها یکی از عوارض آلودگی صوتی است؛ چراکه زندگی در محیط شلوغ منجر به مشکلات بسیاری از جمله: بیماری های قلبی و حتی ذهنی می شود. علاوه بر این، تغییر رفتارهای اجتماعی و ایجاد اختلال در تکمیل وظایف روزانه از دیگر عوارض پدیده شایع این روزهاست.

از طرف دیگر، زنانی که در معرض صداهای مختلف قرار دارند بیشتر از سایرین دچار انواع مشکلات مرتبط با تولد می شوند. زایمان پیش از موعد، سقط ناگهانی و ناهنجاری های مادرزادی از مهم ترین تبعات زندگی در محیط های شلوغ است. این موضوع از آن حیث اهمیت پیدا می کند که در حال حاضر از هر 6 زوج یک خانواده درگیر مشکلات باروری است. به همین خاطر، شناخت عوامل مؤثر در نابارواری کمک بسیاری در پیشگیری یا حتی درمان این اختلال می کند.

منبع scienceworldreport

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha