قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای بی سر و صدای طرح تربیت پرستار بیمارستانی در شهر تهران، گفت: کیان پرستاری را هدف گرفته اند.

کیان پرستاری را هدف گرفته اند/پشت پرده تربیت پرستار بیمارستانی

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای بی سر و صدای طرح تربیت پرستار بیمارستانی در شهر تهران، گفت: کیان پرستاری را هدف گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمد شریفی مقدم صبح جمعه در اولین دوره انتخابات شورای دانشجویی مرکزی سازمان نظام پرستاری کشور، افزود: پرستاری از مشاغل حساس و بسیار تاثیرگذار در چرخه نظام سلامت است و پرستاران، بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت حرفه پرستاری و دشواری های این شغل، انتظار می رود که مسئولین هم توجهات ویژه ای به این حرفه داشته باشند و مسائل و مشکلات پرستاری را حل کنند تا مردم از خدمات یا کیفیت پرستاری برخوردار شوند.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه رشته پرستاری می بایست در تمامی ابعاد مختلف علمی، آموزشی و صنفی توسعه پیدا کند، گفت: متاسفانه چنین توسعه ای اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: اگر دانشجوی پرستاری در فضای آموزشی تربیت نشود، قطعا ساختار پرستاری دچار مشکل خواهد شد. بطوریکه در یک دهه گذشته اسکلت بندی پرستاری قوی نبوده و همین مسئله سبب شده که احتمال ریزش پرستاری فراهم شود.

شریفی مقدم بر ضرورت همراهی شوراهای دانشجویی پرستاری با هیات مدیره های نظام پرستاری تاکید کرد و گفت: تلفیق شور جوانی و پشتکار و خلاقیت دانشجویان پرستاری، در کنار تجربه موفق هیات مدیره ها، می تواند کارساز باشد.

وی از شوراهای دانشجویی پرستاری به عنوان بازوی توانمند در کنار هیات مدیره ها نام برد و افزود: این شوراها می توانند با همراه هیات مدیره ها، اهداف پرستاری را پیش ببرند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به پتانسیل ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری، گفت: رمز پیروزی پرستاری، اتحاد و همدلی است و مهم ترین آفت پرستاری، تفرقه است.

وی در ادامه به جریان اخیر در حوزه پرستاری اشاره کرد و افزود: به رغم مخالفت های سازمان های مردم نهاد پرستاری با اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی در شهر تهران کلید خورده و اطلاعات موثق داریم که در چند بیمارستان، این طرح اجرایی شده است.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که می خواهند پرستاری را از حالت آکادمیک خارج کنند، گفت: بر اساس ابلاغیه اردیبهشت ۹۶ وزیر بهداشت، قرار است در شهر تهران سه دانشکده پرستاری نسبت به پذیرش ۱۴۰۰ دانشجوی پرستاری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی اقدام کنند.

وی، این اقدام را غیر قانونی خواند و افزود: برای اجرای این طرح می بایست مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد که این طرح ندارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که کمبود پرستار داریم، تاکید کرد: البته مشکل، بحران بیکاری پرستار است.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که کیان پرستاری را هدف قرار داده اند، ادامه داد: پرستاری، ۱۰۰ سال سابقه آکادمیک دارد، اما می خواهند این حرفه را از حالت آکادمیک خارج کنند.

وی در پایان با اشاره به اجرای بی سر و صدای طرح تربیت پرستار بیمارستانی در ۱۵ بیمارستان شهر تهران، گفت: این اقدام، بحران ساز خواهد بود و جامعه پرستاری اجازه نخواهد داد که این حرفه مورد آسیب قرار بگیرد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha