عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت برون‌سپاری نظارت مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل از وزارت بهداشت به نظام پرستاری گفت: وزارت بهداشت به‌لحاظ مشغله کاری توان رسیدگی و نظارت به این تعداد مرکز در سراسر کشور را ندارد.

ضرورت برون‌سپاری نظارت مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل از وزارت بهداشت به نظام پرستاری

سلامت نیوز: عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت برون‌سپاری نظارت مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل از وزارت بهداشت به نظام پرستاری گفت: وزارت بهداشت به‌لحاظ مشغله کاری توان رسیدگی و نظارت به این تعداد مرکز در سراسر کشور را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، حسین علی‌نسائی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که سازمان نظام پرستاری با ۱۱۸ هیئت‌مدیره در سراسر کشور بهتر می‌تواند بر این مراکز نظارت داشته باشد، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری حافظ منافع همکاران و گره خورده به منافع بیماران است.

وی با بیان این‌که نظارت‌ها بر مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل می‌تواند در قالب اعطای صلاحیت حرفه‌ای باشد، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند و اعطای صلاحیت حرفه‌ای را به سازمان نظام پرستاری واگذار کند.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت استفاده از فرآیند اصلاح قانون سازمان نظام پرستاری از طریق مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع نیازمند اصلاحات فراوانی است یکی از این اصلاحات اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای باید به گروه‌های پرستاری و مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل انجام شود.

علی‌نسائی با بیان این‌که نرخ خدمات پرستاری در منزل واقعی نیست، افزود: این تعرفه‌ها برای برخی خدمات ۳۰ درصد و برای برخی دیگر از خدمات تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به تصویب این تعرفه‌ها در شورایعالی بیمه افزود: از این‌رو احتمالاً بیمه‌ها هزینه این خدمات را پرداخت می‌کند که می‌تواند در قالب پرداخت اعتبار به مرکز باشد که سپس در میان اعضا آن مرکز توزیع شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha