یکی از فناوری‌هایی که منجر به افزایش کار آیی نظام سلامت می‌شود، فناوری اطلاعات است.

وعده جدید برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت

سلامت نیوز:یکی از فناوری‌هایی که منجر به افزایش کار آیی نظام سلامت می‌شود، فناوری اطلاعات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، در این میان، از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات وزارت بهداشت كشورهای دنیا، طرح پرونده الكترونیك سلامت است كه این مهم اگر چه در ایران همچنان با فراز و نشیب‌هایی همراه است اما حریرچی درباره پرونده الكترونیك سلامت گفت: برنامه وزارت بهداشت این است كه تا آخر این دولت یا حداكثر تا پایان امسال همه مردم كشور به‌جز تهران، پرونده الكترونیك سلامت داشته باشند.

    نقص پرونده الكترونیك سلامت در تهران
حریرچی افزود: مهم‌ترین نقص در ایجاد پرونده الكترونیك سلامت در شهر تهران است؛ چراكه در سالیان متوالی مراجعات مردم تهران در حوزه سرپایی از طریق مراكز بهداشتی و درمانی نبوده و عمدتا برای واكسیناسیون و مراقبت‌های دوران بارداری به این مراكز مراجعه می‌كردند. البته این موضوع در مناطق جنوبی و حاشیه تهران صدق نمی‌كند و پرونده الكترونیك سلامت برای آنها صادر شده است. همچنین در بسیاری از روستاها، حاشیه شهرها، شهرهای زیر 20هزار نفر و... بالای 80درصد كار را انجام داده‌ایم، اما پایین‌ترین سطح پوشش پرونده الكترونیك سلامت در شهر تهران است.

وی ادامه داد: البته هم‌اكنون سطح یك نظام ارجاع را ایجاد كرده‌ایم، اما مهم اتصال سطح یك به سطوح دوم و سوم است. مثلا در داروخانه بتوان نسخه الكترونیك دریافت كرد.این موضوع نیازمند همكاری بیمه‌ها و داروخانه‌ها نیز است. البته ما نسبت به 4سال گذشته قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم و می‌توانیم در یك بازه چند ساله و یا انتهای این دولت برای همه افراد پرونده الكترونیك سلامت ایجاد كنیم.

حریرچی درباره بحث پرونده الكترونیك سلامت گفت: اولا باید توجه كرد كه ما در روستاها از سال‌های گذشته سیستم پزشك خانواده و نظام ارجاع را داریم و از طرفی دفترچه بیمه روستایی هم برای مراجعات مستقیم به پزشك مناسب نیست، اما یك‌سوم موارد مراجعه روستاییان ما به پزشك خارج از نظام ارجاع بوده است و آنها در مراجعه اول هم به پزشك متخصص مراجعه كرده‌اند. رفع این مسائل نیازمند زیرساخت‌هایی است كه خوشبختانه در دولت یازدهم محقق شد؛ به‌طوری كه هم‌اكنون 64میلیون و 145هزار و 950پرونده الكترونیك سلامت ایجاد شده و از این تعداد 18میلیون و 236هزار مورد در نظام ارجاع بوده‌اند و این سیستم 111میلیون و 646هزار كاربر دارد و بیش از 400میلیون خدمت از این مسیر ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha