معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها در کشور مرخصی 9 ماهه زایمان را برای زنان در نظر نمی‌گیرند،‌گفت: پیگیر رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای این مسئله بوده و منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه جهت رفع این مشکل هستیم.

پیگیر در نظر گرفتن مرخصی زایمان 9 ماهه در همه دستگاه‌ها هستیم/ سرانجام بیمه زنان خانه‌دار

سلامت نیوزمعاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها در کشور مرخصی 9 ماهه زایمان را برای زنان در نظر نمی‌گیرند،‌گفت: پیگیر رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای این مسئله بوده و منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه جهت رفع این مشکل هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهیندخت ملاوردی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اظهار داشت: هلال‌احمر ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه توانمندسازی زنان داشته و از همه گروه‌های داوطلب زنان می‌توانند نقش‌های مؤثری در موضوعاتی همچون مدیریت بحران داشته باشند. همچنین تسکین آلام بشری و انجام فعالیت‌های بشردوستان از دیگر ظرفیت‌هایی بوده که می‌توان در حوزه زنان به آن توجه کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 19 تا 20 میلیون زن خانه‌دار در کشور داریم،‌گفت: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته و اقدامات زیادی در این راستا انجام گرفته است.

ملاوردی گفت: در مور ارزش‌گذاری کار خانگی زنان در حساب‌های ملی و آثار آن پژوهش‌هایی انجام شده که ان‌شاءالله نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد و در ارتباط با بیمه زنان خانه‌دار نیز باید اعلام کرد که علیرغم پیگیری‌ها تا کنون به آنچه مدنظر بوده نرسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: در ارتباط با بیمه پایه اجتماعی برای زنان هنوز در کمیسیون اجتماعی دولت مباحث مطرح بوده و راه‌های طولانی را طی کرده است، البته زنان می‌توانند اکنون بیمه خویش‌فرما برای خود در نظر گیرند و تنها با پرداخت ماهیانه حدود 180 هزار تومان بعد از 10 تا 15 سال از مستمری بهره‌مند شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما خانه‌داری هنوز شغل محسوب نمی‌شود،‌گفت: موضوع زنان سرپرست خانواده و زنان بهبودیافته مورد توجه معاونت قرار گرفته و اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیگیری‌های شما در معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برای مرخصی زایمان زنان به چه صورت بوده است،‌گفت: در زمینه مرخصی 6 و 9 ماهه روند فرسایشی در این زمینه طی شده که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه تنها به مرخصی 6 ماهه اکتفا کرده و مدت 9 ماه را در نظر نمی‌گیرند.

ملاوردی گفت:‌اکنون این موضوع به دیوان عدالت اداری رسیده و جلساتی نیز برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای برگزار شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اکنون منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه هستیم و راه‌هایی را نیز به عنوان جایگزین اعلام کرده‌ایم همچنین جلساتی برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ای در نظر گرفتن مرخصی 9 ماهه زنان تحت عنوان مرخصی زایمان جلساتی با امور استخدامی،‌تأمین اجتماعی، برنامه و بودجه برگزار کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha