سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 219078

هر چه قدر سن افزایش یابد، سوخت و ساز بدن کمتر می‌شود و کمتر کالری می‌سوزانید. ورزش هوازی می‌تواند تغییر زیادی ایجاد کند

نکات ورزشی برای زنان بالای 40 سال

سلامت نیوز:ورزش جزئی از زندگی سالم است و باعث کاهش بیماری‌های مزمن و افزایش انرژی در بدن می‌شود. زنان بالای 40 سال می‌توانند بهره زیادی از ورزش ببرند این افراد بهتر است که نکات زیر را در نظر بگیرند:


 از آسیب‌دیدگی پیشگیری کنید
به گزارش سلامت نیوز، خراسان نوشت: به حالت‌های مختلف بدن خود توجه کنید. بعد از 40 سالگی از انعطاف‌پذیری زنان در ناحیه رباط‌ها و تاندون‌ها کاسته  و میزان عضلات بدن کمتر می‌شود. بهتر است قبل از ورزش زمان کافی برای گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی بگذارید. ورزش‌هایی انجام دهید که کمتر به مفاصل شما فشار وارد کند.


 میزان انجام ورزش‌های هوازی را افزایش دهید
هر چه قدر سن افزایش یابد، سوخت و ساز بدن کمتر می‌شود و کمتر کالری می‌سوزانید. ورزش هوازی می‌تواند تغییر زیادی ایجاد کند. اگر در ناحیه زانو یا مچ پا احساس فشار می‌کنید، نوع ورزش را تغییر دهید و بیشتر ورزش هوازی انجام دهید. میزان ورزش را کمتر نکنید. انجام ورزش‌های دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا  به کالری‌سوزی کمک می کند.


 ورزش قدرتی انجام دهید
انجام ورزش‌های قدرتی باعث می‌شود که عضلات و استخوان‌ها سالم‌تر بماند. ورزش‌های قدرتی مانند اسکات، پلانک و شنای سوئدی  به افزایش قدرت بدن کمک می کند. این ورزش‌ها ضربان قلب را نیز افزایش می‌دهد.


از احتمال افزایش چربی شکمی آگاهی داشته باشید
بسیاری از زنان بالای 40 سال به دلایل تغییرات هورمونی، چربی شکمی پیدا می‌کنند. حتی اگر زنان ورزش کنند احتمال دارد که این مشکل برای آن ها ایجاد شود. نباید روحیه خود را از دست بدهید. ورزش در هر صورت تاثیرگذار است.


گروه تشکیل دهید
در کلاس‌های گروهی ورزش کنید تا انگیزه شما برای ورزش کردن بیشتر شود. این کار باعث ترغیب شما در انجام ورزش می شود.
 هنگام انجام تمرین های قدرتی مسئله مهم این است که به جای تمرکز روی سرعت، روی نحوه صحیح انجام حرکات تمرکز کنید. ضمن این که با انجام آهسته و سنجیده حرکات، امکان هر گونه آسیب دیدگی هنگام ورزش از بین می رود.
بعد از 40 سالگی سیر بهبود بدن کندتر  و رباط ها حساس تر می شود، بنابراین وقت خود را بیشتر از همه صرف تمرکز روی محدوده صحیح حرکات کنید. زمانی که صحبت از تمرین قدرتی می شود، منظور تداوم و انجام آهسته حرکات است.


مراقب تمرین های بوت کمپ   باشید
 Bootcamp: بوت کمپ یک نوع برنامه تمرین گروهی است که در باشگاه ها، زیرنظر مربی اجرا می شود.
 این برنامه ها برای تقویت جسمی و تناسب اندام با انجام تمرین اینتروال گروهی با شدت بالا و در دوره های یک ساعته انجام می شود.
بوت کمپ شامل حرکات کششی، دو، بلند کردن وزنه ، تمرین با طناب های TRX، شنای سوئدی و دراز و نشست و تمرینات پرشی و ... است که با حرکات کششی یوگا تمام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha