مبتلایان به تالاسمی ماژور همچنین توجه داشته باشند که برای درمان پوسیدگی های دندانی باید به مطب ها و مراکز دندانپزشکی مجهز مراجعه کنند .

سلامت نیوز:بیماران مبتلا به تلاسمی ماژور بیش از سلامت و بهداشت دهان و دندان ، به بیماری هائی مانند هپاتیت و نارسائی هائی قلبی توجه می کنند که این یکی از مهمترین دلایل افزایش از دست رفتن دندان ها در این افراد است.

دکتر ماریه هنرمند محقق و استادیار بیماری های دهان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با  وب­دا  با بیان این مطلب، گفت: پوسیدگی های دندانی نیز  در افراد مبتلا به تالاسمی ماژوهر بیشتر مشاهده می شود.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در حفظ سلامت دندان ها  افزود : با توجه به آمار بالای پوسیدگی و از دست رفتن دندان در این بیماران حضور دندانپزشک جهت معاینه مبتلایان به تالاسمی ماژور در بخش تالاسمی بیمارستان ها ضروری به نظر می رسد .

وی تصریح کرد: مبتلایان به تالاسمی ماژور همچنین توجه داشته باشند که برای درمان پوسیدگی های دندانی باید به مطب ها و مراکز دندانپزشکی مجهز مراجعه کنند .

وی اجرای برنامه های آموزشی جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان برای این بیماران را نیز مهم دانست.

گفتنی است: نتایج این تحقیق در شماره 3 دوازدهمین دوره  مجله تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به چاپ رسیده است  این مجله دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha