هیئت مدیره نظام پرستاری کرج در بیانیه ای از مسئولین امر خواستار لغو هرچه سریعتر ابلاغیه وزیر در خصوص اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی شد.

تسریع در لغو ابلاغیه طرح تربیت پرستار بیمارستانی

سلامت نیوز: هیئت مدیره نظام پرستاری کرج در بیانیه ای از مسئولین امر خواستار لغو هرچه سریعتر ابلاغیه وزیر در خصوص اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

پرستاران سراسر کشور از طرح تربیت پرستار بیمارستانی ناراضی بوده و نگرانی خود را از برگزاری چنین طرحی ابراز داشته اند و با عنایت به عدم پاسخگویی از سوی مسئولین ذیربط و اعلام داشتن قصد خیر تحت عنوان "جبران بخشی از کمبود نیرو و کمک به کادر پرستاری کشور و کاهش بار کاری آنان"، به درخواست به حق پرستاران بی اعتنا بوده اند.

 در این مدت دل نگرانی های جامعه پرستاری در بیمارستان های سراسر کشور و در مقالات متعدد و نامه نگاری های فراوان به مسئولین در نهادهای تصمیم گیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ...                اطلاع رسانی شده است، اما اقدامی در خور در زمینه رفع دغدغه ها صورت نگرفته و هر بار به اسمی و نامی جدید ضرباتی بر پیکره پرستاری کشور وارد شده است و واگذاری امر آموزش به گروه های مختلف، مطرح کننده شبهات اساسی است که در ذهن پرستاران سراسر کشور شکل گرفته و در این میان سکوت همگانی و دردناک گروه های پرستاری علی رغم فراخوان های مختلف مطرح کننده این واقعیت است که عزمی راسخ در ارتباط با رفع مشکلات وجود ندارد.

اما دوستان و همکاران ، باید بدانیم که دیری نخواهد پایید که حضور این پدیده نوظهور در پیکره نظام سلامت و بویژه علم مراقبت کشور که تاکنون علی رغم کمی ها و کاستی های بی شماری که باعث شده است که ما با داشتن تمام شایستگی ها، از نظر استانداردهای منطقه ای هم در رده پایین باشیم، اما علم و دانش و جدیت ما و توان و قدرت و وجدان انسانی و اسلامیمان سبب شده است که در امر بهداشت و درمان در زمره سرامدان دنیا باشیم، عواقب و عوارض این کار دامن خود، جامعه و نظام سلامت را گرفته و هر از چند گاهی باید در سوگ عزیزی بنشینیم و آنگاه حسرت و آه کشیدن ارزشی نخواهد داشت.

اگر امروز کسانی هستند که به منظور تنبیه جامعه پرستاری دست به چنین عملی می زنند و امر پرستاری و مراقبت از بیماران را به یک صد سال قبل برمی گردانند و در این میان تعدادی از پرستاران به این موضوع دامن می زنند، ما پرستاران اعلام می داریم که ضمن اینکه خود و حرفه خود را از این واقعه تلخ تاریخی به ملت و کشور مبری می کنیم، هشدار می دهیم که از سکوت و متانت و خودآگاهی پرستاران استفاده نشود.

لذا ما پرستاران از مسئولین امر می خواهیم که :

موضع شفاف خود را در خصوص این طرح بیان و از اقدام شبه آمیز صرف نظر نموده و موضع شفاف خود را اعلام نمایند و هر چه سریع تر تا ساماندهی وضعیت آموزش پرستاری، از طریق همکاری بین بخشی و تعریف دقیق از این طرح، جلوی برگزاری این دوره ها را بگیرند .

از مراجع نظارتی و تصمیم گیر می خواهیم جلوی تبلیغات ناصحیح در خصوص دوره های اعلام شده گرفته شود.

به همه علاقه مندان به ثبت نام در این دوره ها نیز تاکید می شود مراقب باشند که  مورد آسیب قرار نگیرند و با آکاهی و بصیرت، راه پیدا کردن شغل را پی گیری نمایند و قبل از ثبت نام، اطلاعات کافی از مشاوران سازمان دریافت نمایند.

از کلیه اساتید و همکاران و دانشجویان می خواهیم نسبت به آینده سلامت جامعه و آینده اعتبار شغلی خود بی تفاوت نباشید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha