جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 220102

تفاوت خواص چای سبز و سیاه

سلامت نیوز: مهریار خسروشاهى در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ارتباط با ضرورت آموزش والدینی که کودک مبتلا به دیابت دارند، گفت: بیشتر کودکان به 2 تا 3 بار تزریق روزانه انسولین نیاز دارند که در زمان‌های معین در هر روز انجام میشود.
متخصص دیابت اضافه کرد:  باید بدانید که رژیم غذایی مناسب و منظم در کنار تزریق انسولین برای کنترل بیماری کودک اهمیت زیادی دارد تا مانع افت قندخون (هیپوگلیسمی) شود. همچنین کودک دیابتی در طول روز باید علاوه بر وعده های غذایی اصلی، حداقل سه نوبت نیز از مواد غذایی مناسب به عنوان وعده های فرعی (در مجموع حداقل 6 وعده غذا در روز ) استفاده کند.
 خسروشاهى ادامه داد: در وعده های غذایی فرعی باید حتماً مواد نشاسته ای گنجانده شود. تغذیه قبل از خواب کودک مهم است زیرا از افت قند در طول شب جلوگیری می کند.
 متخصص دیابت اضافه کرد: رژیم غذایی مناسب شامل مواد نشاسته ای مثل نان، سیب زمینی، برنج، حبوبات، لبنیات، تخم مرغ و گوشت است. چربی غذا باید کم و بیشتر از نوع نباتی باشد و از غذاهای پرفیبر استفاده گردد.
تفاوت خواص چای سبز و سیاه
مجید حاجی فرجی متخصص تغذیه، در خصوص تفاوت استفاده از چای سبز و چای سیاه گفت: در واقع چای سیاه همان چای سبزی است که فراوری‌هایی بر روی آن انجام شده است.
وی گفت: در تحقیقاتی که در مراکز پژوهشی بر روی چای سیاه و سبز انجام شده است از لحاظ آنتی اکسیدان‌ها هیچ تفاوتی میان چای سبز و سیاه وجود ندارد.
وی گفت: مصرف بیش از حد چای سیاه پررنگ به دلیل داشتن کافئین و تانن ممکن است باعث بروز برخی از بیماری‌های گوارشی شود. همچنین مصرف بیش از حد چای سیاه پررنگ می‌تواند احتمال بروز سرطان را افزایش دهد لذا توصیه می‌شود افراد در طول روز چای کمرنگ استفاده کنند.
ماده غذایی که کودکان را ایمن می‌کند
زهرا شریعتی متخصص زنان اظهار داشت: شیر مادر تنها غذای کامل نوزاد تا 6 ماهگی بوده و هیچ‌گونه جایگزینی برای آن نیست.
وی با اشاره به اینکه از 6 ماهگی علاوه بر شیر مادر غذای کمکی نیز به لیست تغذیه نوزاد اضافه می‌شود، افزود: از نظر علمی و پزشکی ثابت شده که شیر مادر فواید زیادی برای نوزاد دارد و امروزه همه پزشکان این موضوع را به مادران متذکر شده و توصیه می‌کنم هیچ شیری را جایگزین شیر خود برای نوزاد نکنند.
این متخصص زنان اضافه کرد: شیر مادر دارای آنتی‌بادی بوده و نوزاد را مقابل بیماری‌های گوارشی، حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی ایمن می‌کند.
شریعتی خاطرنشان کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند در مقابل بیماری‌های عفونی مقاوم هستند و این کودکان نسبت به سایر کودکانی که با شیر مادر تغذیه نشده‌اند کمتر به عنوان سرطان خون مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha