جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 220109

برگه های زرد آلو با طعم مواد شیمیایی

سلامت نیوز:رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: برخی آجیل‌ها با رنگ‌های غیرمجاز و ظاهری فریبنده در دسترس خریداران قرار گرفته که موجب مسمومیت می‌شوند.

به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین عزیزی رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران درمورد رعایت نکات بهداشتی و سلامتی برای آجیل بیان کرد: آجیل از جمله تنقلاتی است که بسیار مورد توجه مردم قرار می گیرد و با رنگ و لعاب های جذاب، هر بیننده‌ای را به خرید تشویق می کند.


وی افزود: یکی از عوامل جذابیت آجیل ، رنگ های خوراکی است که در پسته، انواع تخمه و بادام و غیره استفاده می شود و متأسفانه به اسم محصول صادراتی و مرغوب توزیع شده و سودهای زیادی را روانه جیب سودجویان کرده است.


رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: رنگ‌های مصرفی در خوراکی ها حاصل مواد طبیعی و خالص، و یا ترکیبات شیمیایی است که اثرات سوء در بدن و سلامت محصولات طبیعی خوراکی دارندو بسیاری از این رنگ ها از کشورهای دیگر وارد شده است که کیفیت آن بستگی به کشور تولید کننده آن دارد.


وی عنوان کرد: بسته بندی رنگ های خوراکی باید تاریخ، استاندارد غذایی و شماره درج شده و مجوز لازم را کسب کرده باشد؛ با این حال حتی رنگ های مجاز خوراکی، نیز باید به اندازه تعیین شده مصرف شود و استفاده بیشتر آن می تواند خطرساز شود.


عزیزی عنوان کرد: رنگ های مجاز مصرفی در مواد خوراکی، خالص و عاری از سموم و مواد شیمیایی است در حالی که در برخی موارد شاهد رنگ های غیر طبیعی بر آجیل و خوراکی‌هایی چون برگه های زردآلو هستیم که با ظاهر فریبنده، خریداری شده و مصرف می شود.


وی تصریح کرد: دفع سموم حاصل از رنگ های خوراکی از بدن بسیار مشکل و مسمومیت زا است بنابراین  توصیه می شود حتما از آجیل های خام و بدون نمک و رنگ‌های پررنگ استفاده شده همچنین خریداران این محصولات را از مغازه های معتبر تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha