بیشتر این دستگاه‌ها كیفیت پایینی دارند و این در حالی است كه پزشكانی كه با این دستگاه‌ها كار می‌كنند دوره‌های لازم را برای بكار بردن این دستگاه ندیده‌اند چرا كه یك متخصص رادیولوژی حداقل 6 ماه در دوره تخصصی خود در زمینه فیزیك سونوگرافی، دستگاه و اشعه تحصیل می‌كنند ولی این افراد حتی یك روز هم این دوره را ندیده‌اند.

سلامت نیوز:رئیس انجمن رادیولوژی ایران با انتقاد از دخالت غیر رادیولوژیست‌ها دراقدامات تشخیصی و رادیوتراپی گفت: برخی پزشكان به خصوص متخصصان زنان دستگاه‌های بی كیفیت سونوگرافی را از چین وارد می‌كنند و در مطب‌های خود تا 10 برابر تعرفه‌های قانونی از بیماران هزینه سونوگرافی می‌گیرند.

به گزارش  فارس عبدالرسول صداقت در حاشیه سمینار آموزشی اصول فیزیك بالینی، تكنیك ها و كاربردهای MRI قلب و عروق در جمع خبرنگاران فارس و ایرنا اظهار داشت: دخالت غیر رادیولوژیست‌ها در رشته رادیولوژی موضوع جدیدی نیست و سال‌های زیادی است كه با این موضوع درگیر هستیم و در راس همه آنها متخصصان زنان و زایمان هستند.

وی افزود: اخیراً متخصصان رشته‌های دیگری هم با وارد كردن دستگاه‌های دیجیتال و بعضاً بی كیفیت از چین و با گرفتن پول‌های گزاف تا 10 برابر تعرفه سازمان نظام پزشكی در مطب‌های خود اقدام به عمل سونوگرافی و تشخیصی می‌كنند.

صداقت تصریح كرد: بیشتر این دستگاه‌ها كیفیت پایینی دارند و این در حالی است كه پزشكانی كه با این دستگاه‌ها كار می‌كنند دوره‌های لازم را برای بكار بردن این دستگاه ندیده‌اند چرا كه یك متخصص رادیولوژی حداقل 6 ماه در دوره تخصصی خود در زمینه فیزیك سونوگرافی، دستگاه و اشعه تحصیل می‌كنند ولی این افراد حتی یك روز هم این دوره را ندیده‌اند.

صداقت خاطرنشان كرد: متأسفانه هیچگونه رابطه‌ای برای این افراد وجود ندارد یعنی یك متخصص رادیولوژی برای اینكه یك مطب دایر كند باید از قوانین پیچیده بگذرد و بازدیدهای متفاوتی از مطب او صورت گیرد اما یك متخصص زنان در مطب خود بدون ضابطه‌ای دستگاه را دایر می‌كند و بیمار هم متأسفانه به نوعی درمان خود را وابسته به پزشك می‌بیند و هر مبلغی را كه از او خواسته شود پرداخت می‌كند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: به طور جدی از وزارت بهداشت خواستاریم كه این موضوع را پیگیری كنند چرا كه این حقی است كه از متخصصان رادیولوژی كشور ضایع می‌شود و متأسفانه وزارت بهداشت علیرغم قول‌های جدی در این زمینه یا نخواسته یا نتوانسته این مشكل را حل كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha