چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 222753

دبیرعلمی بیستمین کنگره اپتومتری ایران گفت : 2 تا 5 درصد کودکان ایرانی مبتلا به تنبلی چشم هستند که برای تشخیص به موقع باید اولین معاینات چشم در 6 ماهگی انجام شود.

ابتلای حدود 5 درصد کودکان ایرانی به تنبلی چشم

سلامت نیوز: دبیرعلمی بیستمین کنگره اپتومتری ایران گفت : 2 تا 5 درصد کودکان ایرانی مبتلا به تنبلی چشم هستند که برای تشخیص به موقع باید اولین معاینات چشم در 6 ماهگی انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر امیر اسهرلوس روز چهارشنبه درحاشیه بیستمین کنگره اپتومتری ایران اظهار کرد : پس از انجام اولین معاینه اگر نوزاد سالم تشخیص داده شد ، معاینه بعدی در سه سالگی ولی اگر مشکل داشت ، براساس شدت بیماری انجام خواهد شد .
وی با بیان اینکه تنبلی چشم معمولا قبل از هفت سالگی بروز می کند ، افزود : علایم این بیماری ضعیفی یک چشم یا هر دو چشم ، انحراف مشخص چشم چپ یا هر دو چشم است .

اسهرلوس خاطرنشان کرد : برای درمان تنبلی چشم ابتدا عینک ، بعد تمرینات ارتوپتیک و در نهایت جراحی تجویز می شود .

***لزوم تدوین قانون جامع خدمات چشم پزشکی ایران
مدیر دفتر سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز با تاکید بر لزوم تدوین قانون جامع خدمات چشم پزشکی گفت : خلا ناشی از نبود این قانون سبب بروز اختلافاتی بین رشته های مختلف پزشکی مانند چشم پزشکی و اپتومتری شده است.
دکتر سید فرزاد محمدی اظهار کرد : اختلافاتی که بین چشم پزشکان و اپتومتریست ها ایجاد شده ، به این دلیل است که ما با هم صحبت نمی کنیم بلکه درمورد هم صحبت می کنیم و همین مساله سبب بروز سوء تفاهماتی شده است.
فوق تخصص قرنیه افزود : اپتومتریست ها از بهترین دستیاران چشم پزشکان هستند و حق ویرایش طبابت را دارند زیرا دارای شماره نظام پزشکی و مجوزهای لازم برای تاسیس مطب هستند.
محمدی خاطرنشان کرد : دامنه خدمات اپتومتریست ها مورد مناقشه است و گاهی سبب بروز سوءتفاهم می شود .
وی افزود : همچنین این مساله که اپتومتریست ها بتوانند با گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی وارد حرفه پزشکی شوند ، مورد اختلاف است .
محمدی اظهار کرد : با این حال گاهی برخی اپتومتریست ها از عباراتی مانند متخصص بینایی روی تابلوی مطب های خود استفاده می کنند که این نادرست و غیرقانونی است و بیماران را نیز به اشتباه می اندازد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha