رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای ادامه اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم.

شرط رئیس جدید سازمان محیط زیست برای تداوم برنامه احیای دریاچه ارومیه

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای ادامه اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری با بیان این مطلب افزود: تا کنون برای اجرای برنامه‌های احیای این دریاچه 20 تا 30 هزار میلیارد ریال صرف شده است.

وی بیان کرد: به هر حال برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه رو به جلو است و امیدواری برای احیای این دریاچه در یک بازه زمانی 10 ساله وجود دارد.

کلانتری در باره مشکل ریزگردها گفت: عراق و سوریه مهمترین منشا ریزگردها در منطقه هستند، بیش از 2 میلیون هکتار زمین در عراق تخریب و یا بدون کشت رها شده که نقش مهمی در تولید ریزگرد دارد.

وی با بیان اینکه 30 درصد ریزگردها منشا داخلی دارند، بیان کرد: در ایران 28 نقطه عامل ایجاد ریزگرد شناسایی شده که چهار نقطه آن در استان خوزستان واقع است.

کلانتری اظهار کرد: تخریب اراضی زراعی و مراتع و نیز خشک شدن تالاب‌ها از عوامل اصلی ایجاد ریزگردها در داخل و خارج از کشور هستند.

وی بحران آب در کشور را جدی ذکر کرد و افزود: اقدام اساسی در زمینه مدیریت منابع آب و صرفه‌جویی باید صورت گیرد و در این راستا نیازمند کاهش برداشت و مصرف آب به مقدار دست کم 45 میلیون متر مکعب هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر حفظ و حراست از منابع خدادادی در کشور تاکید کرد و گفت: 12 درصد مناطق کشور تحت حفاظت این سازمان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha