رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توسط زنان مجلس مورد ارزیابی قرار گرفته است از تعامل این فراکسیون با معاونت امور زنان برای تکمیل موارد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان خبر داد.

تعامل مجلس و معاونت امور زنان برای تکمیل لایحه حمایت از کودکان

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توسط زنان مجلس مورد ارزیابی قرار گرفته است از تعامل این فراکسیون با معاونت امور زنان برای تکمیل موارد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،پروانه سلحشوری ، با اشاره به تعامل فراکسیون زنان و معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای تسریع در بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارداشت: در فراکسیون زنان مجلس به دنبال حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان هستیم و این پیگیری ها از آغاز فعالیت مجلس دهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و هدفی که ما در این زمینه دنبال می کنیم حل مسایل مربوط به کودکان و به طور خاص دختران و زنان است.

بررسی نقاط ضعف و قوت لایحه

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به طور جدی در حال بررسی است، گفت: در کنار این موضوع فراکسیون زنان به بررسی کلی این لایحه پرداخته و در این مسیر از حقوقدان‌ ها و کارشناسان حوزه کودک کمک گرفته تا نقاط ضعف و قوت پیرامون لایحه بررسی شود.

در قوانین فعلی تعریفی از مجازات کودک آزاری وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قوانین فعلی تعریفی از مجازات کودک آزاری وجود ندارد اما با توجه به حجم کودک آزاری ها که در سال های اخیر شاهد آن هستیم، باید در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مجازات ها سخت گیرانه اعمال شود.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: فراکسیون زنان در مسایل مربوط به حقوق کودکان و نوجوانان به دنبال افزایش تعامل با دستگاه‌ هاست تا مشکلات رصد و ارزیابی شود و برای رفع خلأ قانونی اقدامات موثری انجام شود. در واقع نیازمند تصویب قوانین حمایتی از کودکان و نوجوانان هستیم و معتقدیم با بررسی و تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلاتی که برای این گروه از جامعه وجود دارد، برطرف می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha