لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در حالی در مجلس معطل مانده است که طبق آمار مراکز رسمی ؛روزانه دو مورد کودک آزاری در کشور گزارش می شود این در حالی است که 10 سال از عمراین لایحه در مجلس می گذرد و نمایندگان برای تصویب نهایی این لایحه زمان های متناقضی را اعلام می کنند .

کودکان آزاردیده در برزخ ؛ نمایندگان مجلس در تعطیلات تابستانی

سلامت نیوز:لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در حالی در مجلس معطل مانده است که طبق آمار مراکز رسمی ؛روزانه دو مورد کودک آزاری در کشور گزارش می شود این در حالی است که 10 سال از عمراین لایحه در مجلس می گذرد و نمایندگان برای تصویب نهایی این لایحه زمان های متناقضی را اعلام می کنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بسیاری از کارشناسان معتقدند که تصویب این لایحه می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص در حوزه کودکان و نوجوانان روند چشمگیری داشته باشد و از میزان جرایم در این حوزه بکاهد اما این به شرطی است که نمایندگان مجلس این لایحه را در الویت بررسی های خود قرار دهند .تعلل مجلس در تصویب این لایحه نشان از کم توجهی مجلسی ها به موضوعاتی از این دست را دارد .

سمیه محمودی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به پانا گفت: مجلس تمام سعیش تصویب هر چه سریع تر لایحه حمایت از کوددکان و نوجوانان است، اما از آنجایی که تعطیلات تابستانی مجلس شروع شده است، تصویب این لایحه به تاخیر خواهد افتاد.

وی درباره تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: تمام تلاش نمایندگان مجلس تصویب هرچه زودتر این لایحه است. تصویب این لایحه با حمایت تمامی کمیسیون ها همراه خواهد بود. البته تفاوت نظرهایی بین نمایندگان وجود دارد که باتوجه به رشته تخصصی هر کدوم این امر عادی است و این تفاوت نظرها در اصل موضوع تداخلی ایجاد نمی کند.

محمودی افزود: سعی ما این است که این لایحه در کمتر از یک ماه به تصویب برسد. اما از آنجایی که از هفته آینده تعطیلات تابستانی مجلس شروع شده  و تا مهر  ادامه دارد، تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به تاخیر خواهد افتاد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی باتوجه به ضرورت تصویب این لایحه و تاثیر آن روی کاهش رشد کودک آزادی گفت: ما نباید فقط از یک بُعد به این قضیه نگاه کنیم. این لایحه فقط برای جلوگیری از کودک آزاری نیست. هدف از تصویب این لایحه کاهش آسیب های اجتماعی است. درباره تاثیر لایحه هم نمی توان نظر قطعی داد، زیرا مجلس قانون گذار است و نقشی در اجرای آن ندارد و برای تاثیرات آن باید منتظر باشیم تا ببینیم مجری قانون چه خواهد کرد.

سمیه محمودی ادامه داد: چه کسی از دیدن آسیب های اجتماعی خوشش می آید؟ چه کسی دوست دارد کودکانی را ببیند که از تحصیل محروم شده اند؟ پس مطمئن باشید از طرف مجلس و نمایندگان آن، هیچ گونه تعللی در بررسی و تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان وجود نخواهد داشت.

به گزارش پانا چندی پیش ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی مجلس در رابطه با تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفته بود: این لایحه تا 6 ماه آینده تصویب خواهد شد. این در حالی بود که حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب یک ماهه این لایحه خبر داده بود.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اولین بار در اسفندماه سال 87 به مجلس داده شده بود و تاکنون 10 ماده از 49 ماده آن به تصویب رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha