عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از روند جمع آوری و جذب کودکان کار و متکدی خبر داد و گفت: 16 ون شهرداری تهران عملیات جذب کودکان کار و متکدی را در این یک هفته در دستور کار دارد و قرار شد از هر تشکل غیردولتی یک نفر با مددکار شهرداری همراهی کند تا براساس آخرین استانداردهای مددکاری، کودکان جذب شوند.

جمع‌آوری 300 کودک کار و متکدی در یک هفته

سلامت نیوز: عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از روند جمع آوری و جذب کودکان کار و متکدی خبر داد و گفت: 16 ون شهرداری تهران عملیات جذب کودکان کار و متکدی را در این یک هفته در دستور کار دارد و قرار شد از هر تشکل غیردولتی یک نفر با مددکار شهرداری همراهی کند تا براساس آخرین استانداردهای مددکاری، کودکان جذب شوند.

به گزارش سلامت نیوز، زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستاوردهای جلسه بعدازظهر روز گذشته اعضای شورای شهر تهران با فرماندار تهران پیرو طرح جذب کودکان کار و متکدی با بیان اینکه اطلاعات جسته و گریخته و ناقصی درخصوص این طرح دریافت کرده بودیم که لازم بود ضمن برگزاری جلسه‌ای با مسوولان امر از صحت و سقم اطلاعات به دست آمده باخبر شویم، گفت: روز گذشته با حضور مسوولان بهزیستی، فرماندار تهران و نمایندگان NGOهای فعال در حوزه کودک جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در این جلسه حضور چشمگیر NGOهای فعال در جلسه بود، تصریح کرد: در این جلسه تمامی افراد دغدغه‌های خود را درخصوص جمع‌آوری و جذب کودکان کار و متکدی بیان کردند و مقرر شد کارگروهی در این خصوص تشکیل و از نقاط قوت سازمان‌ها و تشکل‌ها در رابطه با جذب هرچه بهتر کودکان کار و ساماندهی آنان استفاده شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به حضور تشکل‌های غیردولتی در این جلسه گفت: با دستور فرماندار به عنوان رییس قرارگاه جمع‌آوری کودکان کار و متکدی پایتخت مقرر شد کمیته‌ای مشترک از عوامل اجرایی و سه نماینده تشکل‌های حوزه کودکان و اتباع بیگانه شکل گیرد و اقدامات لازم در راستای جذب هرچه بهتر کودکان صورت گیرد.

نژادبهرام با بیان اینکه براساس آمار اعلام شده در مدت اجرای طرح جمع‌آوری کودک کار و متکدی، تاکنون بیش از 300 کودک کار و متکدی جمع‌آوری شدند که 70 درصد آنها از اتباع بیگانه هستند، افزود: برهمین اساس لازم بود تا NGOهای فعال در حوزه اتباع بیگانه در این کمیته حضور داشته باشند.

وی در راستای تشریح روند جذب کودکان کار گفت: پس از جذب کودکان از خط خیابان، آنها به مرکز غربالگری فرستاده می‌شوند و بعد از آن خانواده‌های آنها فراخوانده شده و از آنها تعهد گرفته می‌شود که کودکانشان مجددا به این حرفه بازنگردند و اگر کودکان اتباع بیگانه غیرمجاز باشند نیز مسیر دیگری برای آنها طی خواهد شد.

نژادبهرام با بیان اینکه ابهامی درخصوص وضعیت کودکان کار و متکدی وجود داشت، گفت: با تغییر در شیوه‌های تکدی‌گری در حال حاضر سوال وجود دارد که آیا این کودک متکدی است یا کودک کار؟ برهمین اساس مکانیزم و شاخص‌های تفکیک کودک کار از متکدی در کمیته‌ای که تشکیل شده ایجاد شد تا کودکان کار از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش دیده و خانواده‌هایشان مورد حمایت قرار گیرند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا کودک رسوب کرده نیز در اردوگاه‌ها و یا مراکز غربالگری وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: فرمانداری و بهزیستی عنوان کردند که کودک رسوب کرده در این مراکز ندارند اما اگر خانواده‌ها در بازپس‌گیری کودکانشان تعلل کنند، آنها را به مراکز بهزیستی تحویل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha