شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 22682

وزیر بهداشت از نظارت و پایش در شبکه های اورژانسهای پیش بیمارستانی به عنوان اولویت اولیه و اساسی در برنامه های این وزارتخانه نام برد.

به گزارش سلامت‌نیوز، برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت امروز پنج شنبه با حضور وزیر، معاونان و مدیران این وزارتخانه در نشست شورای سیاستگذاری سلامت بررسی شد.

در این نشست مهمترین برنامه های اولویت دار در بخش درمان، اورژانس بیمارستانی، تدوین منشور حقوق بیمارو پرستار، بیماران صعب العلاج، اعتباربخشی و نظارت بر بیمارستانها و ارزیابی فن آوریهای نوین سلامت اعلام شد.

بررسی ورود تجهیزات پزشکی، کمبود نیروهای آموزش دیده در تعمیر تجهیزات پزشکی، اجرایی شدن داده ها در بخش آزمایشگاهها به صورت آنلاین و منابع فیزیکی بیمارستانها از دیگر اولویتهایی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مرضیه وحیددستجردی در این نشست گفت: نظارت و پایش در شبکه های اورژانسهای پیش بیمارستانی، به عنوان اولویت اولیه و اساسی باید از طریق دانشگاههای علوم پزشکی پیگیری شود.

وزیر بهداشت افزود: برای حل موضوع بیماران صعب العلاج، باید گایدلاین ها را بر اساس آن طراحی کرد و برای این اقدام می توان از انجمن ها و سایر ارگانها نیز کمک گرفت.

دستجردی خاطر نشان کرد: اگر پوشش بیمه کافی باشد نیازی به تامین ردیف برای بیماران صعب العلاج نیست.

به گزارش سلامت‌نیوز، اخیرا برخی نمایندگان مجلس و مسئولین وزارت بهداشت به انتقاد از پدیده بیمارفروشی پرداخته بودند.

دکتر امامی‌رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با همشهری تندرستی در این خصوص گفته بود:بیشترین مورد بیمارفروشی درمورد نقل و انتقالات بین بیمارستانی رخ می‌دهد. به این صورت که ممکن است بیمارستانی امکانات لازم برای درمان بیماری را نداشته باشد و آن بیمار را به جای دیگری منتقل کند. در این مرحله است که اگر قرار باشد بیمار خود از بیمارستان دیگری پذیرش بگیرد یا آمبولانس برای انتقال پیدا کند، ممکن است با این مشکل مواجه شود یا حتی کسانی در خود بیمارستان باشند که در این کار دست داشته باشند.

وی افزوده بود: ما در این زمینه بخشنامه جدی داریم که بیمارستان موظف است خود برای بیماری که امکان معالجه‌اش در آن بیمارستان فراهم نیست از بیمارستان دیگر پذیرش بگیرد و نباید این را بر عهده همراهان بیمار بگذارد.

معاون درمان وزارت بهداشت از مردم خواسته بود در صورت برخورد با پدیده بیمارفروشی با شماره تلفن‌های 66976666 و 66976969 تماس بگیرند و مراتب را به بازرسان وزارت بهداشت اطلاع دهند تا به سرعت و به شدت با متخلفان برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha