کارشناس ارشد نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: طبق گزارشات دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، طرح غنی سازی آرد نانوایی در کاهش کم خونی ناشی از فقرآهن و همچنین برطرف کردن کمبود اسید فولیک موثربوده است.

غنی سازی آرد نانواها، کم خونی ناشی از فقر آهن را کاهش داد

سلامت نیوز:  کارشناس ارشد نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: طبق گزارشات دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، طرح غنی سازی آرد نانوایی در کاهش کم خونی ناشی از فقرآهن و همچنین برطرف کردن کمبود اسید فولیک موثربوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، زهره پوراحمدی روز سه شنبه افزود: با توجه به گزارشات و بررسی های صورت گرفته درباره وجود کم خونی ناشی از فقر آهن در افراد جامعه، سازمان غذا و دارو طی سال های گذشته، برای تأمین نیاز ضروری افراد جامعه به ریزمغذی آهن ، اقدام به غنی سازی آرد گندم نانوایی های سنتی بجز نان سنگک به ریز مغذی های آهن و اسید فولیک خوراکی در کل کشور، کرده است.


به گزارش سازمان غذا و دارو،وی خاطرنشان کرد: لذا آرد نان سنگک به علت آزادی در انتخاب برای افراد جامعه و همچنین ویژگی آرد سنگک از شمول این طرح خارج شده است. کارشناس ارشد نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: طرح مذکور مشمول تمام آردهای مخصوص نان های سنتی تافتون، بربری و لواش در کارخانه های آردسازی کشور است.
پوراحمدی افزود: با انجام این طرح، 30 میلی گرم آهن و نیم میلی گرم اسید فولیک به یک کیلوگرم آرد گندم ، اضافه می شود، این مقدار آهن افزوده تقریبا حدود 30 درصد نیاز روزانه افراد بزرگسال را تأمین می کند.


وی ادامه داد: این طرح در سال های اخیر بطور جدی مورد پایش قرار گرفته است. در کارخانه های آرد سازی، مسئولین فنی به عنوان نماینده سازمان غذا و دارو و همچنین کارشناسان معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور این طرح را مورد پایش و آزمایش قرار می دهند و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha