دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 228825

محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالعه ایمن بودن عمل لاپاراسکوپی در زنان باردار پرداختند.

مزایای لاپاراسکوپی در زمان بارداری

سلامت نیوز:محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالعه ایمن بودن عمل لاپاراسکوپی در زنان باردار پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حمید ملالی در مقاله مروری گزارش کرد که عمل جراحی لاپارسکوپی در زنان باردار از سال ۱۹۹۰ شایع شده است. اگرچه لاپارسکوپی در فیلدهای دیگر جراحی ایمن است اما داده‌های مربوط به کارایی و ایمن بودن این عمل در زمان بارداری محدود است. هدف از این مطالعه، بررسی کارایی لاپاراسکوپی در زنان باردار است.

مطالعات نشان می‌دهد که مزایای لاپاراسکوپی طی جراحی در بیماران باردار و غیر باردار مشابه است. این مزایا شامل دردهای کمتر پس از جراحی، کاهش چسبندگی، کاهش در زمان بستری شدن و برگشت سریعتر به فعالیت‌های روزانه است. با این وجود تعداد کمی از این مطالعات اختلالاتی را گزارش کرده که شامل زایمان زودرس و سقط جنین است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که لاپاراسکوپی می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید در تشخیص و درمان بیماران باردار به کار رود. برداشتن آپاندیس با لاپارسکوپی و در زمان بارداری ایمن است مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری نتایج خوبی برای جنین و مادر دارد. تجربیات و مطالعات پیشنهاد می‌کند که جراحی لاپارسکوپی ممکن است در زمان بارداری ایمن باشد اما اثبات بیشتر این نکته نیاز به مدارک علمی بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha