شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2297

نوید رجائی پور-میرمسئول سامانه خبری سلامت نیوز

دیر هنگام بود که اندیشه ای برای اطلاع رسانی در حوزه سلامت وبهداشت در ذهن جمعی ما خطور کرد، علت آن نیز به خاطر سابقه فعالیت گروهی جمعی از خبرنگاران، پزشکان و متخصصین فناوری اطلاعات در پروژه ی مشترکی که قرار بود تبدیل به پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شود باز می گردد. این اندیشه از یک سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و ساعت ها کار مشترک و تحقیقات را ضمیمه ی خود ساخت تا اولین نسخه سامانه خبری سلامت نیوز(www.salamatnews.com) که از لحاظ گرافیک و امکانات بسیار ساده تر از طرح امروزی است درآذرماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و پنج با همت جمعی از خبرنگاران شروع به فعالیت نمود.

آنچه انگیزه ی این گروه کوچک را به طی مسیر می افزود علاقه آگاهانه به اطلاع رسانی بود، آنجا که شعار اصلی" آگاهی، کلید رهایی " باشد اهداف نیز شفاف تر مسیر حرکت را هموار می ساخت. قرار شد تا تلاشی را آغاز کنیم که پایان آن "سلامتی حداکثری ایرانیان" عزیز باشد، و مطلوب تر آن بود که اطلاع رسانی رکن رکین آن باشد چرا که نیاز انسانها به خبر و آگاهی مهمترین خواسته بشر در سالیان گذشته بوده است.

سلامت نیوز؛ آنچه انجام شده است

در اندک زمان گذشته، سامانه خبری سلامت نیوز(www.salamatnews.com) با جمع آوری و ارائه بیش از دو هزار خبر، تولید صدها خبر و گزارش، مکاتبه ی بیش از پانصد تن از سلامت اندیشان و بازدیدی افزون بر چهارصد هزار نفر از صفحات مختلف آن توانست بسیار فراتر از برنامه ها و پیش بینی های مشاوران و سیاست گذاران حرکت نماید.

از دلایل این موفقیت می توان به دو عامل اشاره کرد، نخست وجود بازدیدکنندگانی است که برای سلامتی خویش ارزش قائل هستند و در سپس تلاش بی وقفه ی همکاران و خادمین خانواده ی بزرگ سلامت اندیشان است. در این رهگذر، همکاری ها و مساعدت های سازمانها و نهاد ذیربط در حوزه سلامت و بهداشت نیز غیر قابل انکار است. در تمام طول این مدت، همکاری این سامانه خبری با نشریات و رسانه های مکتوب نیز درخششی ویژه داشت، تهیه مطالب و مدیریت صفحات سلامت، پزشکی و خانواده بسیاری از نشریات و همچنین استفاده ی سایت ها و پایگاههای خبری از مطالب منتشره در این سامانه گواهی بر این مدعاست.

همچنین با عنایت به تقاضاهای سلامت اندیشان مبنی بر گسترش فعالیت های این پایگاه، بخش های مختلفی به این سامانه افزوده شد، تشکیل گروه آموزش، محیط زیست و خانواده ، راه اندازی "تلکس خبری" سلامت نیوز و بخش خبری و جذاب "از نگاه ما"، افزودن راه کارهایی برای ارتباط بیشتر کاربران با سامانه همانند "خبرنامه"،"گزارش اشکال" و بخش "ارسال خبر" در همین راستا قرار دارد.

سلامت نیوز که بدون اغراق بیش از همه رسانه های مجازی کشور به مقوله ای به نام سلامت حساس است و تمام هم و غم خود ر ابر" ارتقای سطح سلامت ایرانیان" گذاشته است همزمان با فرارسیدن هفته سلامت جمهوری اسلامی ایران و به عنوان یکی از اعضای برگزار کننده این هفته برنامه های گسترده ای را در هفته سلامت در سطح استان اصفهان و کشور به اجرا می گذارد، ویژه نامه ای که پیش روی شماست با همکاری روزنامه اصفهان امروز و با مقالات و خبرهای سلامت نیوز آماده شده است تا سرآغازی باشد برای توجه بیشتر شما شهروندان به سلامت و سرمایه گذاری در سلامت چرا که معتقدیم با سلامتی می توان آینده ای مطمئن را ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha