یک جراح ارتوپدی عنوان کرد: تومورهای خوش خیم ارتوپدی در افراد ۱۰ تا ۳۰ سال و تومورهای بدخیم در افراد ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر دیده می‌شود.

بیشترین سنین احتمال ابتلا به تومورهای ارتوپدی

سلامت نیوز:یک جراح ارتوپدی عنوان کرد: تومورهای خوش خیم ارتوپدی در افراد ۱۰ تا ۳۰ سال و تومورهای بدخیم در افراد ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سام حاجی علیلوسامی، جراح ارتوپدی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص تومورهای استخوانی، عنوان کرد: تومورهای استخوانی به دو دسته خوش خیم و بدخیم تقسیم می‌شود که نوع خوش خیم آن در کشور ما شایع‌تر است.

وی افزود: به طور کلی تومور ارتوپدی به آن دسته از تومورهایی اطلاق می‌شود که بافت استخوانی و بافت هم‌بند مانند مفاصل، اعضلات، چربی و اعصاب را درگیر کند.

وی با توجه به شیوع تومورهای خوش خیم و روند بسیار آرام آن، عنوان کرد: بر خلاف سایر تومورها که در سنین بالای ۵۰ تشخیص داده می‌شود، تومورهای ارتوپد در سنین ۱۰ تا ۳۰ سال ایجاد و تشخیص داده می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به شایع‌ترین تومورهای استخوانی، گفت: کیست‌های استخوانی لگن که در فضای خالی استخوان ایجاد می‌شود، بسیار شایع است به گونه‌ای که بیمار در نهایت نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

وی افزود: در موارد اندک کیست استخوانی موجب تضعیف و شکسته شدن استخوان می‌شود که در این صورت نیز مداخلات جراحی باید انجام شود.

حاجی علیلو سامی در ادامه با توجه به تومورهای بدخیم استخوانی، تصریح کرد: تومورهای بدخیم اصولا در ناحیه زانو با علائمی مانند درد و تورم بروز می‌یابد.

وی افزود: تومورهای بدخیم بیشتر افراد ۱۰ تا ۲۰ سال را درگیر می‌کند که برای تشخیص حتما باید نمونه برداری انجام شود که در نهایت پس از تشخیص طی جراحی باید ناحیه درگیر را برداشت و سپس پیوند استخوان انجام داد.

حاجی علیلو سامی افزود: در برخی موارد نیز به جای پیوند می‌توان از پروتز برای بازسازی استفاده کرد.

این جراح ارتوپدی یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر تمام تکنولوژی مربوط به تشخیص و درمان تومورهای ارتوپدی در کشور وجود دارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: امروزه دیگر نیازی نیست بیماری برای درمان به خارج از کشور سفر کند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha