رییس بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله غرب کشور تا کنون ۱۲۵۱ نفر در این بیمارستان پذیرش شده‌اند که ۲۲۹ نفر از آنان به بیمارستان‌های استان‌های کرمانشاه، تهران، البرز و همدان اعزام شدند و در حال حاضر ۲۱ نفر از مصدومان هنوز در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

پذیرش۱۲۵۱ مصدوم زلزله غرب کشور در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه

سلامت نیوز:رییس بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله غرب کشور تا کنون ۱۲۵۱ نفر در این بیمارستان پذیرش شده‌اند که ۲۲۹ نفر از آنان به بیمارستان‌های استان‌های کرمانشاه، تهران، البرز و همدان اعزام شدند و در حال حاضر ۲۱ نفر از مصدومان هنوز در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دکتر خسرو فرهادی افزود: ۵۲۶ عمل جراحی برای مصدومان زلزله غرب کشور انجام و برای اسکان آنها و همراهانشان نقاهتگاه بیمارستان امام علی(ع) و همراه‌سرای بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه با امکانات رفاهی مناسب در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در بین مصدومانی که هنوز بستری هستند، سه نفر دچار قطع نخاع شده‌اند و نیاز به فیزیوتراپی دارند،گفت: در حال حاضر هفت نفر در بخش ارتوپدی، پنج نفر در بخش مغز و اعصاب، شش نفر در بخش جراحی، دو نفر در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو و یک نفر در بخش اورژانس ارتوپدی بستری است.

رییس بیمارستان آیت الله طالقانی با اشاره به وجود ۲۱۵ تخت مصوب در این بیمارستان اظهارکرد: ضریب اشغال این بیمارستان که مرکز ترومای استان به حساب می آید، در شرایط عادی حدود ۱۰۰ درصد است اما از زمان وقوع زلزله، شرایط بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی مدیریت و بیماران غیراورژانسی ترخیص شدند.

فرهادی افزود: به دلیل آمادگی بالای بیمارستان آیت الله طالقانی و تامین دارو، تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ایام اربعین حسینی، ارائه خدمات به مصدومان زلزله غرب کشور برای ما دشوار نبود ضمن اینکه به فاصله یک ساعت پس از وقوع زلزله، تیم مدیریت بحران بیمارستان تشکیل شد و جراحان، پزشکان و پرستاران و نیروهای این مرکز، ۴۸ ساعت را بدون وقفه کار کردند.

وی به عیادت رییس جمهوراز مصدومان زلزله غرب کشور در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه و ابراز رضایت وی اشاره کرد و گفت: در آن زمان حتی پرستاران و پزشکان داوطلب و بازنشسته برای خدمت رسانی اعلام آمادگی کردند. در روزهای پس از زلزله، پزشکان متخصص از دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، همدان و شهید بهشتی در این بیمارستان حضور یافتند.

فرهادی با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده به مصدومان زلزله غرب کشور رایگان بود و مراقبت‌های مورد نیاز در ماه های آینده نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود،اظهارکرد: خیرین، حمایت‌های بسیار خوبی از مصدومان زلزله غرب کشور داشتند و اقدام به کمک‌های نقدی، خرید وسایل زندگی و تهیه غذا برای آنان کردند و بخشی از این کمک‌ها به منظور توزیع عادلانه‌تر توسط پرسنل این بیمارستان، توزیع می‌شد.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر بیمارانی که خودشان به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه مراجعه می‌کنند، هر10 تا ۱۵ دقیقه یک آمبولانس حامل مصدوم حوادث و سوانح به آن وارد می‌شود اما در زمان وقوع زلزله بسیاری از بیماران، خودشان بیمارستان را ترک کردند تا تخت‌ها برای پذیرش مصدومان زلزله، خالی و آماده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha