سلامت نیوز :محققان توانسته‌اند با تزریق نوعی واکسن شامل ذرات ویروس سرماخوردگی و یک ذره که مانند کوکائین عمل می‌کند، مصونیت ضدکوکائین در موش به وجود بیاورند.
 

به گزارش ایسنا، محققان در مطالعات خود که در مجله ملکولارتراپی به چاپ رسیده اظهار کرده‌اند که این استراتژی نوین ممکن است بتواند برای اولین بار به کسانی که به کوکائین اعتیاد دارند، راهی برای شکستن این عادت و بازگشت ارائه بدهد.

به گفته این محققان این یافته‌ها حتی ممکن است به افرادی که به مواد دیگر مانند نیکوتین، هروئین و سایر مواد مخدر اعتیاد دارند نیز کمک کند.

تازگی این درمان احتمالی در این است که یک ماده شیمیایی را که از لحاظ ساختاری بسیار شبیه کوکائین است به اجزای آدونوویروس که یک ویروس شایع سرماخوردگی است می‌چسباند.

با این روش، سیستم ایمنی بدن در برابر یک عامل عفونی (ویروس) به حالت آماده‌باش درآمده و همچنین کوکائین را نیز به صورت یک عامل مزاحم حساب می‌کند. به محض شناخته شدن ساختار عامل مزاحم، سیستم طبیعی ایمنی بدن در برابر ذرات کوکائین آماده می‌شود، بنابراین هرگاه فرد کوکائین مصرف کند، پادتن‌ها به سرعت تولید شده و از دسترسی این ماده به مغز جلوگیری می‌کنند.

در این حالت فرد در زمان استفاده از مواد به آن حالت اوج نرسیده و به مرور اعتیاد خود را ترک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha