مدیركل نظارت بر محصولات غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: محصولات غذایی و آشامیدنی با كیفیت از نیمه دوم امسال با آرم سلامت و ایمنی غذا وارد بازار می‌شود.

محصولات غذایی‌از این به پس با آرم سلامت و ایمنی وارد بازار می‌شود

به گزارش سلامت نیوز دكتر "عباس حاج آخوندی" روز شنبه در همایش " سلامت و ایمنی غذا " افزود: طرح درجه بندی صنایع غذایی و تغییر شاخص‌های فرآورده‌ها در زمینه آموزش ، كیفیت و ایمنی نیز از نیمه دوم سال جاری اجرا می‌شود.

وی با بیان این كه میزان تولید مواد غذایی در كشورمان از میانگین دنیا بیشتر است، اظهار داشت: راندمان كشت و صنعت در ایران بالای ‪ ۶۰‬درصد است كه در مقایسه با كشورهای دیگر از نظر تولید مواد غذایی و خوراكی در حد مطلوبی هستیم.

حاج آخوندی امنیت غذایی را مساله‌ای مهم و اساسی دانست و گفت: با توجه به میزان تولید مواد غذایی و خوراكی در كشور، باید به كیفیت این محصولات اهمیت بیشتری دهیم تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی افزود: بیش از ‪ ۲۲‬درصد مردم كشورمان از چاقی مفرط رنج می‌برند و ‪ ۳/۹‬درصد نیز سوء تغذیه دارند كه این به بحث اطلاع رسانی دقیق و ارتقای كیفیت محصولات غذایی بستگی دارد.

این مسوول در وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر هفت هزار و ‪۹۷۶‬ واحد صنعتی بزرگ و ‪ ۸۵‬هزار كارگاه سنتی و بومی به تولید محصولات غذایی و خوراكی می‌پردازند كه نظارت بر محصولات این واحدها بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha