سلامت نیوز : مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در تولید محصولات کشاورزی، هیچگونه استانداردی در استفاده از کودهای شیمیایی و فاضلاب رعایت نمی شود که این امر مشکلاتی به همراه دارد.
به گزارش مهر در کرج، خسرو سلجوقی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران عامل فضای سبز کلانشهرها در باشگاه میلاد کرج افزود: لازم است در استفاده از کودهای شمیمایی برای تولید محصولات کشاورزی و فاضلاب برای آبیاری به استانداردهای علمی توجه داشته باشیم و بر این اساس عمل کنیم تا مصرف کنندگان محصولات دچار مشکل نشوند و به طبیعت آسیب وارد نشود.

وی ادامه داد: به دنبال بی توجهی به این استانداردها، مصرف کنندگان محصولات کشاورزی از نظر سلامت بدنی دچار مشکلات می شوند ضمن اینکه یکی از دلایل بالا بودن آمار سرطان در کشور ما نیز در نتیجه این امر است.

این مسئول بیان کرد: لازم است کشاوزی به سمت وضعیت سالم و ارگانیک گام بردارد و همه امور مورد نیاز در این زمینه لحاظ شود و در برنامه ریزی ها به آنها توجه کنیم.

در مرحله اول، 35 درصد کشاورزی به سمت ارگانیکی شدن حرکت کند

سلجوقی اضافه کرد: در مرحله اول کار، لازم است 35 درصد کشاورزی به سمت سالم و ارگانیکی شدن حرکت کند البته برنامه هایی نیز برای تحقق این امر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مورد نیاز، داشتن استاندارد غذا است و اگر این امر را داشته باشیم،‌بسیاری از مشکلات دیگر به خودی خود حل خواهد شد.

این مسئول افزود: ‌در حال حاضر متاسفانه استاندارد غذا نداریم که این امر بر مشکلات تغذیه ای در کشور ما می افزاید و می تواند عامل به وجود آمدن مشکلات دیگر نیز باشد.

عملی شدن قانون افزایش بهره وری کشاورزی دنبال می شود

وی یادآور شد: عملی شدن قانون افزایش بهره وری کشاورزی دنبال می شود ضمن اینکه در این خصوص، وظایف مهمی نیز به عهده سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گذاشته شده است.

سلجوقی اضافه کرد: در صورت عملی شدن این قانون به شکل کامل، به استانداردهای تغذیه می رسیم و این استاندارد در خصوص مواد خوراکی رعایت می شود که این امر در کاهش بیماری ها تاثیر فراوانی خواهد داشت.

وی گفت: در عین حال باید تلاش کنیم تا مدیریت مطلوب و بهینه ای روی دفن زباله نظارت کند و در این زمینه از اقداماتی که برای محیط زیست خطرساز است،‌ خودداری شود.

ساماندهی وضعیت زباله، فرصتهای شغلی مطلوبی به همراه می آورد

این مسئول افزود: ساماندهی وضعیت زباله، فرصتهای شغلی مطلوبی نیز به همراه می آورد و نتایج خوبی برای محیط زیست و شهرداری ها ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ‌بخشی از نیروهای مورد نیاز سازمان فضای سبز را در امور ذیربط می توانیم تامین کنیم و باید در این خصوص همکاری و تعامل مطلوبی برقرار شود.

سلجوقی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منبع طبیعی که بزرگترین و جامع ترین تشکل تخصصی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، سازمانی است مستقل و غیر دولتی که از کارشناسان دانشگاهی و اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی بر اساس قانون مصوب مجبس شورای اسلامی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در قانون تاسیس سازمان اهداف و وظایفی برای سازمان تدوین شده که یکی از آنها عبارت است از تلاش در جهت ارتقای سطح دانش، گسترش فناآوری جدید، حفظ و پایداری محیط زیست و منابع پایه تجدید شونده و افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی.

نظارت بر حسن اجرای وظایف فنی و حرفه ای اعضا دنبال می شود

این مسئول افزود: نظارت بر حسن اجرای وظایف فنی و حرفه ای اعضای سازمان، حمایت از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی که از خدمات آنها برخوردار می شوند و تلاش در جهت ارتقای اخلاق حرفه ای از دیگر اهداف و وظایف است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش در جهت حسن اجرای مقررات و قوانین مربوط به امور کشاورزی، ایجاد هماهنگی و همکاری با دستگاه های مرتبط با کشاورزی و حمایت از تشکلهای صنفی و تولیدی و تلاش در جهت ارتقای توانمندی های حرفه ای اعضای و کمک به ساماندهی اشتغال مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نیز به عنوان دیگر اهداف و وظایف دنبال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha