مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد تعلق نگرفتن کانکس به کسانی که پیش از زلزله کرمانشاه مستاجر بودند توضیحاتی ارائه کرد.

طبق تصمیم استاندار و بنیاد مسکن به مستاجران زلزله‌زده کرمانشاه کانکس داده‌ نمی‌شود

سلامت نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد تعلق نگرفتن کانکس به کسانی که پیش از زلزله کرمانشاه مستاجر بودند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، صبح امروز نامه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید که نشانه‌می‌داد، براساس ضوابط امکان تحویل کانکس به مستاجر مناطق زلزله زده‌ وجود ندارد، این نامه از ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان مستقر در سر پل ذهاب به فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب صادر شده بود.

برهمین اساس غلامحسین خانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با آنا توضیحاتی در این زمینه ارائه و اظهار کرد: برای مالکان منازل تخریب شده در زلزله کرمانشاه پرونده تشکیل شده است، بر همین اساس از روز گذشته مالک و مستاجر را به ستاد بازسازی سرپل ذهاب فراخواندیم و با تشکیل پرونده برای مستاجران مبلغ 5 میلیون تومان اجاره بها بلاعوض را به حساب آنان واریز می‌کنیم.

وی افزود: روزی که این نامه صادر شد هنوز تکلیف برای ما مشخص و ابلاغ نشده بود چون ما فضای کافی برای نصب کانکس به تعداد همه مردم را نداریم، براساس تصمیمی که استاندار و رئیس بنیاد مسکن امضا کردند مقرر شد طبق مصوبه دولت مبلغ 5 میلیون تومان اجاره بها به آنان پرداخت کنیم.

خانی یادآور شد: ما فقط به مالکان کانکس می‌دهیم که در زمین ملک خود نصب کنند و هم اکنون در سرپل ذهاب 9 هزار مسکن وجود دارد که به تعمیر نیاز دارد، بنابرایم مستاجران می‌توانند با استفاده مبلغی که به آنان تعلق می‌گیرد مسکن اجاره کنند حتی اگر اصرار برای دریافت کانکس هم داشته باشد ما نمی‌توانیم به مستاجران کانکس بدهیم و مجبورند در کمپ‌ها مستقر شوند.

وی ادامه داد: روز گذشته 100 نفر مراجعه کردند که فقط 30 نفر از آنان درخواست اجاره بها کرده‌اند، شماره حساب آنان را دریافت و مبلغ را به حساب آنان واریز می‌کنیم. حتی برخی از مالکان نیز درخواست اجاره بها کرده‌اند و به منازل اقوامشان در روستاهای اطراف نقل مکان کردند.

خانی اظهار کرد: در شهرستان سرپل ذهاب 5 هزار واحد مسکونی به صورت 100درصد تخریب شده است که به مالکان آنها کانکس تعلق می‌گیرد؛ البته اگر مالک اجازه بدهد می‌توانیم به مستاجر هم کانکس بدهیم که در این زمین نصب کنند و مشکلی در این زمینه نداریم بنابراین باید مالک و مستاجر در این منطقه به توافق برسند.

وی با اشاره به اینکه ما اجبار و اصرار نمی‌کنیم که مستاجران اجاره بها دریافت کند، افزود: تاکنون 14 هزار و 900 واحد مسکونی را ارزیابی کردیم و پرونده 8هزار واحد مسکونی نیز تکمیل شده است، 3500پرونده نیز برای عقد قرداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند و وام‌های بلاعوض آنان نیز هم اکنون در حال پرداخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha