عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موفقیت ایران در زمینه توسعه گردشگری سلامت را منوط به ایجاد آژانس‌های علمی و بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی دانست.

رونق گردشگری سلامت در ایران نیازمند بیمارستان های ویژه است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موفقیت ایران در زمینه توسعه گردشگری سلامت را منوط به ایجاد آژانس‌های علمی و بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، سیامک مره صدق در واکنش به اظهارنظر قائم مقام وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دلالان حوزه گردشگری سلامت را نمی‌توان به طور کامل حذف کرد، بلکه باید ساماندهی شوند، گفت: مشکل موجود در حوزه گردشگری سلامت کشور تنها به عملکرد دلالان برنمی‌گردد، بلکه مشکلات عمده‌ای در این زمینه وجود دارد که اگر بخواهیم به گردشگری سلامت به عنوان یک فرآیند اقتصادی نگاه کنیم باید ابتدا آنها را برطرف کنیم.

نماینده کلیمیان در مجلس ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که اعتمادی که مردم منطقه به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه به خدمات و کادر پزشکی ایران دارند، یکی از عواملی است که می‌تواند منجر به موفقیت ایران در حوزه گردشگری سلامت شود، چراکه از دهه‌های قبل این تفکر در منطقه وجود داشته است که پزشکان ایرانی خدمات درمانی بهتری را ارائه می‌دهند.

مره صدق با یادآوری اینکه باید در جهت توسعه گردشگری حوزه سلامت بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در بیمارستان‌های عادی به گردشگران خارجی از تجربه خوبی برخوردار نبوده است، به این دلیل که، اهداف گردشگران خارجی و بیماران ایرانی تفاوت دارد، ضمن اینکه فضای این بیمارستان‌ها مناسب گردشگران خارجی نبوده و قطعا نحوه خدمات‌رسانی که دارند این بیماران را راضی نکرده و یک نوع نیاز القایی در جامعه را نیز ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران از سیستم جذب گردشگران خارجی در حوزه سلامت برخوردار نیست در ارائه راهکار برای رفع این مشکل تصریح کرد: بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی باید مجهز به امکانات لازم اقامتی باشند، و این در حالی است که، شاید در کشور حتی دو بیمارستان نیز که به این شیوه تجهیز شده، وجود نداشته باشد که تحقق این مهم نیز نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مره صدق یادآورشد: ما در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه مناسبی در منطقه برخوردار نیستیم، به این دلیل که وجود پزشکانی متبحر و خوش‌نام موفق در جذب گردشگران خارجی که اولویت اصلی توسعه این صنعت هستند، در بیمارستان‌های کشورهای همسایه فعالیت می‌کنند که در پی آن یکی از عوامل ارزدهی به کشور معطوف به آن سوی مرزها می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: برای رهایی از دلالان حوزه گردشگری سلامت باید تعدادی آژانس علمی منطقی با شیوه‌های صحیح برای جذب گردشگران خارجی ایجاد کنیم تا در این زمینه فعالیت کنند و بجای وجود بازار بی سروسامان دلالان غیرمتخصص به سمت یک کار تشکیلاتی منظم پیش برویم، کمااینکه در بسیاری از کشورهای دنیا این طرح اجرا شده است./
حبیب احسنی پور



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha