شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 237407

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلندتر و کلفت‌تر داشته باشند. مژه‌های زیبا جلوه چشم‌ها را دو چندان می‌کنند.

راهکارهایی برای داشتن مژه‌هایی بلندتر

سلامت نیوز: بسیاری از خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلندتر و کلفت‌تر داشته باشند. مژه‌های زیبا جلوه چشم‌ها را دو چندان می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، عواملی مانند سن، ژن، مشکلات تغذیه، عفونت چشم و تغییرات هورمونی موجب نازک شدن مژه‌ها می‌شوند. همچنین مالیدن چشم‌ها و پاک نکردن آرایش ریزش مژه‌ها را در پی دارند. روش‌های ساده‌ای برای بهبود وضعیت مژه‌ها وجود دارند که آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. اما فراموش نکنید میزان و سرعت اثر این راهکار‌ها در افراد، مختلف است.

برس زدن: برس زدن گردش خون در ریشه مژه‌ها را افزایش داده و رشد آنها را تسریع می‌کند. چند قطره روغن ویتامین‌ «ای» را روی یک برس مژه یا ابرو ریخته و مژه‌ها را از ریشه با سمت بالا به آرامی برس بکشید. این کار را برای 5 دقیقه به صورت روزانه تکرار کنید.

پوست لیمو: پوست لیمو سرشار از ویتامین سی، بی، فولیک اسید و مواد مغذی دیگری است که در حفظ سلامت مژه‌ها مؤثر است. معادل یک قاشق غذا خوری پوست لیمو خشک شده را در ظرفی ریخته و با روغن زیتون بخیسانید. بگذارید پوست لیمو برای دو هفته در روغن زیتون باشد. سپس با برس ریمل، قبل از خواب محلول را به چشم‌ها زده و صبح با آب گرم چشم‌ها را بشویید. پس از چند ماه تغییرات بارزی را خواهید دید.

ماساژ پلک: با ماساژ دادن پلک نیز جریان خون افزایش می‌یابد بنابراین این کار نیز به رشد مژه‌ها و جلوگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند. مقدار کمی وازلین را به پلک‌ها زده و به آرامی با نوک انگشتان و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. این کار را برای 5 تا 7 دقیقه دو بار در روز تکرار کنید.

روغن زیتون: این ماده به رویش مجدد مژه‌ها و افزایش حجم آنها کمک می‌کند زیرا سرشار از ویتامین‌ «ای» است. علاوه بر این روغن زیتون مژه‌ها را تیره نگه می‌دارد. یک برس ریمل تمیز یا یک پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و شب‌ها قبل از خواب درست مثل ریمل زدن، به مژه‌ها بمالید. صبح چشم‌ها را با آب گرم بشویید. این کار را به‌صورت روزانه برای چند ماه تکرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha