دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 240508

بزرگ‌ترین تهدید کودکان در سفر

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: والدین علاوه بر مراقبت از کودک خود در جلوگیری از حوادث طبیعی باید به تغذیه فرزند خود توجه ویژه‌ای کنند.حسین معصومی متخصص بیماری‌های عفونی کودکان با بیان اینکه در مسافرت کودکان نسبت به بزرگترها آسیب‌پذیرتر هستند، گفت: بزرگترها علاوه بر اینکه از کودکان مراقبت می‌کنند تا به حوادث و سوانح (افتادن از ارتفاع) دچار نشوند باید به تغذیه کودک خود توجه عمده‌ای کنند.
وی افزود: غذای کودکان در سفر باید غذایی سالم باشد و آب مصرفی نیز در صورتی که بسته‌بندی نیست باید از جوشیده و خنک شده آن استفاده شود. همچنین باید از نوشاندن آب‌هایی مانند چشمه و رودخانه به کودک خود که به سلامت آنها اطمینان نداریم خودداری کنند.
معصومی اظهار داشت: والدین باید ضمن آماده کردن تغذیه سالم برای کودک هنگام غذا خوردن دست‌های کودک را بشویند و اگر این مسائل رعایت شود کودک به بیماری‌های گوارشی مانند اسهال دچار نخواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: مهمترین بیماری که کودکان را در سفر تهدید می‌کند بیماری‌های گوارشی مانند مسمومیت غذایی و اسهال است و اگر والدین مراقب تغذیه و آب خوراکی کودک باشند اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha