دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 240512

هشدارهایی برای محافظت از خودرو در نوروز

سلامت نیوز:سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس پایتختمعاون اجتماعی پلیس پایتخت توصیه‌ها و هشدارهایی را برای پیشگیری از سرقت خودرو و وسایل داخل آن به ویژه در ایام نوروز ارائه کرد.
سرهنگ مراد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان  اتومبیل خود را در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه ­به مدت طولانی پارک نکنند و اگر قصد رفتن به سفر را دارند خودرو را در پارکینگ خانه یا پارکینگ‌های عمومی ببرند.
وی با بیان اینکه قبل از ترک خودرو باید دقت کرد که شیشه‌های آن پایین و درهای آن باز نباشد، گفت:  قفل کردن درها و استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده حتی در داخل پارکینگ منزل نیز امری ضروری است.
مرادی، بر ضرروت پرهیز از نگهداری  اشیاء لوکس و اسناد و مدارک در داخل خودرو تاکید کرد و گفت:‌ این موارد سارقان را به سرقت از خودرو تحریک می‌کند.
به گفته معاون اجتماعی پلیس پایتخت،   اعتماد بی‌جا در واگذاری سوئیچ به افراد ناشناس برای امتحان کردن، تشخیص نقص فنی و نظایر این‌ها یکی از عوامل سرقت اتومبیل به ویژه خودروهای مدل بالا است.
مرادی با تاکید بر اینکه هرگز نباید از افراد ناشناس خوراکی و آشامیدنی قبول کرد، گفت: افراد سارق بعضا از روش مسموم کردن راننده با مواد بیهوش‌کننده استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه باید در مقابل سارقان حرفه‌ای که از پوشش‌ خانوادگی برای عمل تبهکارانه‌ خود استفاده می‌کنند، هوشیار بود، گفت: طمع رانندگان برای دریافت کرایه‌ بیشتر و قبول پیشنهاد برای تردد در مسیرهای خلوت و دورافتاده، از عوامل سرقت به عنف خودرو به ویژه در ایام نوروز است.
معاون اجتماعی پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه به اعتبار این‌که کودکی در خودرو نشسته نباید اتومبیل روشن را ترک کرد، افزود:  قبل از خرید خودرو نسبت به انجام استعلام‌های لازم از کارشناسان اقدام شود و باید در اولین فرصت نسبت به ثبت شماره‌ ‌اموال لوازم داخل خودرو اقدام کرد.
مرادی با بیان اینکه هنگام باز و بسته کردن در پارکینگ نسبت به خاموش نمودن موتور، برداشتن سوئیچ و قفل نمودن درهای خودرو اقدام کرد، گفت: سعی کنید کلید درها و سوئیچ استارت با هم متفاوت باشد. همچنین باید از در اختیار قراردادن سوئیچ به آشنایان و تعمیرکاران فاقد صلاحیت خودداری کرد.
وی تصریح کرد:‌ باید نسبت به صحنه سازی‌ها و ایجاد نزاع‌های ساختگی که با هدف سرقت خودروی افراد صورت می‌گیرد نیز هوشیار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha