شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 241521

یک دندان‌پزشک گفت: دهان‌شویه معمولاً برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتماً باید در کنار مسواک و نخ دندان از آن استفاده شود.

تأثیر دهان‌شویه در بیماری‌های لثه

سلامت نیوز: یک دندان‌پزشک گفت: دهان‌شویه معمولاً برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتماً باید در کنار مسواک و نخ دندان از آن استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز، سحر بهزادیان دندان‌پزشک عمومی در گفت‌وگو با فارس در خصوص مزیت استفاده از دهان‌شویه، گفت: این مایع ضدعفونی‌کننده معمولاً برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتماً باید در کنار مسواک و نخ دندان از آن استفاده شود زیرا به تنهایی باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان نمی‌شود.

وی افزود: دهان‌شویه‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از آنها خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند و برخی دیگر نیز از تجمع جرم پلاکت در دهان جلوگیری می‌کند و همراه با مسواک زدن و نخ دندان از پوسیدگی‌های دندان و بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کنند.

بهزادیان در ادامه اضافه کرد: نوع دیگری از دهان‌شویه‌ها وجود دارند که از حساسیت‌های دهانی جلوگیری می‌کنند و در درمان آفت‌های دهان مؤثر هستند.

وی در پایان افزود: دهان‌شویه‌ها را نباید بی‌دلیل مورد استفاده قرار داد و برخی از آنها را فقط می‌توان در یک دورۀ زمانی خاص به کار برد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha